אלשיך זומן לדיון בכנסת על התנהלות המשטרה בחקירות נתניהו

המשטרה אמורה לסכם את הראיות בתיקים 1000 ו-2000 ביממה הקרובה ■ ח"כ יואל חסון: "אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון - זו מלכודת מתוכננת; ח"כ יואב קיש הוא איש-הקש בוועדת הפנים שמנוהלת ע"י רה"מ"

רוני אלשיך ובנימין נתניהו   / צילומים :אוריה תדמור ואיל יצהר
רוני אלשיך ובנימין נתניהו / צילומים :אוריה תדמור ואיל יצהר

ח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים, זימן את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, לדיון דחוף מחר (ד') בבוקר כדי לבחון את התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפכ"ל אלשיך אישר לקיש כי יתייצב לדיון.

כזכור, המשטרה אמורה לסכם את הראיות בתיקי החקירות 1000 ו-2000 ביממה הקרובה ולהגישן ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אך על מועד החלטת המשטרה טרם הודע.

ברקע הדיון שיזם קיש עומד הראיון שנתן מפכ"ל המשטרה לאילנה דיין בתוכנית "עובדה", בו סיפר על מידע הנמצא בידי המשטרה על חוקרים פרטיים שמומנו על-ידי גורמים בעלי כוח וביצעו מעקבים ו/או פעולות אחרות נגד חוקרי המשטרה. אלשיך לא סיפק מידע קונקרטי ואמר כי הדבר נפסק אחרי שהוא התריע עליו. הוא גם מסר את הדברים בזמן אמת ליועץ המשפטי לממשלה.

הנושא הזה הביא את ראש הממשלה נתניהו לטעון כי מדובר בחקירה שזוהמה, והוא אף פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סטטוסים הקוראים לחקירה מלאה של האמת, כולל בנוגע לטענה לפיה ראש הממשלה עצמו שלח מתלוננת נגד המפקד לשעבר של להב 433, ניצב רוני ריטמן, כדי לפגוע בעבודתו. 

"מלכודת מתוכננת"

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אשר שמע על זימון המפכ"ל לוועדה, כינה את ח"כ קיש "איש-הקש" והציע למפכ"ל שלא להגיע.

"יואב קיש הוא איש-הקש בוועדת הפנים שמנוהלת על-ידי ראש הממשלה. מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים, שכל-כולו זיהום חקירה וערבוב בין הפוליטי והחוקי. שלטון החוק ושמירה על עצמאות המשטרה מעניינים את קיש ושולחיו כקליפת השום, מולם מטרה ברורה - לאיים על המפכ"ל ועל סביבתו. אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון העוסק בחקירותיו של ראש הממשלה. זו מלכודת מתוכננת". 

במקביל, ראש הממשלה אמור היה היום להשתתף היום בטקס הנחת אבן-פינה למרכז שיקום רפואי בבית החולים פוריה שבגליל, אך הבוקר הודיע כי לא יגיע לטקס. ייתכן כי הוא מפנה את לוח הזמנים שלו כדי להיערך לשלב הבא במאבקים המשטרתיים - חקירתיים בנוגע לתיקיו.

חידת סוריאנו 

נזכיר כי אתמול (ב') פורסמה ב"גלובס" כתבה על וולטר (צבי) סוריאנו, הדמות החדשה שמסעירה את המערכת הפוליטית ואת גופי החקירה בישראל. תחקיר "גלובס" גילה כי האיש שעומד במרכז ההאשמות ההדדיות בין מפכ"ל המשטרה לבין ראש הממשלה נתניהו באשר להפעלה כביכול של חוקרים פרטיים למעקב אחר חוקרי המשטרה בתיקי ראש הממשלה, הוא אדם חרדי בן 50 המתגורר בלונדון, שיוצג בעבר על-ידי עו"ד ממשרדו של  דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו; שהקים עמותה לזכרו של יוני נתניהו (אחיו של ראש הממשלה) והפיק סרט לזכרו; ובעיקר - מדובר באדם בעל יכולות איסוף מידע באמצעות מומחים, ביניהם גם בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית, שהעיד עצמו בעבר כי הוא מעניק שירותי "ייעוץ אישיים וניהול משברים ברחבי העולם".

על-פי כתבי בית דין ומסמכים שהגיעו לידי "גלובס", סוריאנו הפעיל "מקורות אנושיים מודיעיניים בארה"ב, באירופה, בהודו ובישראל, לרבות סוכני שטח, שחקני פוקר, מהמרים, עיתונאיים, עורכי דין, לוביסטים ופקידי ממשל". לפחות במקרה אחד, שנחשף כאן לראשונה, נשכר סוריאנו על-ידי המיליארדרית רות פרסול (Ruth Parasol) לאסוף ולנתח מידע מודיעיני על חקירה פלילית שהתקיימה נגדה בארה"ב.