סגירה ירוקה בת"א; כיל עלתה ב-3.7% לאחר הדוחות

רביב צולר עומד ככל הנראה להתמנות לתפקיד מנכ"ל כיל לאחר שבתחילת החודש הודיע על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת איידיאיי ביטוח ■ מזור רובוטיקה ירדה בכ-1.2% לאחר שדיווחה היום על הכנסות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2017

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים לאחר הסגירה המעורבת אתמול בתל-אביב והפתיחה האדומה בוול סטריט היום. המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול במגמה שלילית. בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית.

 

אתמול התנודד המסחר בבורסה ושינה כיוון מתחילת יום המסחר - שנפתח בעליות - אולם עבר בהמשך למגמה שלילית ונסגר לבסוף במגמה מעורבת.

משטרת ישראל, בראשות המפכ״ל רוני אלשיך, הודיעה אתמול שיש תשתית ראייתית להעמדה לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד והפרת אמונים בשני התיקים בהם הוא חשוד: 1000 ו-2000. 

היום, לאחר פרסום המלצות המשטרה נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לכנס של מרכז השלטון המקומי, ומתח נתניהו ביקורת חריפה על המלצות המשטרה להגשת כתבי אישום נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-2000. נתניהו אמר כי "ההמלצות הן מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שווייצרית" [לקריאה נוספת].

רביב צולר עומד ככל הנראה להתמנות לתפקיד מנכ"ל כיל . צולר הוא המועמד המועדף על ידי יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שעמד בראש ועדת האיתור של החברה, והוא צפוי להביא את מועמדותו לאישור דירקטוריון החברה, ככל הנראה בימים הקרובים. צולר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום.

בתחילת החודש הודיע צולר על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת איידיאיי ביטוח . צולר אמור לעזוב את החברה באוגוסט הקרוב [להרחבה].

בנוסף, החברה דיווחה הבוקר על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה. כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל ומנוהלת על ידי המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום, הציגה הכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, גידול של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2016. החברה דיווחה על רווח תפעולי בסך 189 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד, קפיצה של 160% לעומת הרבעון המקביל [לידיעה המלאה].

בתחילת השבוע פרסם הבית הלבן את התכנית לרפורמה בתשתיות בארה"ב - אותה התכנית עליה דיבר הנשיא טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 - הכוללת תקצוב של כ-200 מיליארד דולר בעשור. מתוך הסכום הכולל, כ-100 מיליארד דולר יהיו זמינים למדינות ולרשויות המקומיות ברחבי ארה"ב בשיטת "מאצ'ינג" שתדרוש השקעה גם מצידן - המימון הפדרלי אמור לכסות עד 20% מעלות כל פרויקט, כשהמדינות והערים ישאו בשאר העלות.

טבע  ריכזה עניין גם היום, לאחר  שאתמול פורסם כי חברת מומנטה הודיעה על קבלת אישור לשווק גרסה גנרית לקופקסון במינון 40 מ"ג בארה"ב. מדובר על אישור צפוי אמנם, אך בתחזיות טבע ל-2018 (שממילא היו נמוכות ביחס לציפיות האנליסטים) ההערכה הייתה שמומנטה תשיק את הגרסה שלה רק בחודש אפריל [לקריאה נוספת]. חברת הדירוג מודיס' הודיעה כי היא לא תוריד את דירוג טבע בעקבות הפרסום.

פורסם עוד כי עלות שכרו של קאר שולץ עמדה בשנת 2017 על 17 מיליון דולר, 14.2 מיליון דולר מתוכם תגמול מנייתי שניתן לו. שולץ נכנס לתפקיד מנכ"ל טבע בנובמבר 2017 וזכה בשנה החולפת לשכר של 333 אלף דולר, לאופציות בשווי 2 מיליון דולר ולתגמולים נוספים בסך 465 אלף דולר. היום המנייה יורדת בלמעלה מ-1%. 

ענקית התרופות נטלה על עצמה ברכישת הענק של אקטביס ב-2016. חוב זה עמד בסוף 2017 על 32.5 מיליארד דולר. מניית טבע נפלה בשנה שחלפה ב-48% - מה שגרם להשמדת ערך מצטברת של יותר מ-17 מיליארד דולר למשקיעים בחברה.  מהדוח המורחב שטבע פרסמה ביום ב' עולה כי 10 מנהלים בכירים בחברה גרפו אשתקד שכר מצטבר של כ-51 מיליון דולר [לידיעה המלאה]. 

גזית גלוב  השלימה אתמול בהצלחה גיוס של 850 מיליון שקל, זאת בשלב המקדים בהנפקת אגרות חוב מסדרה י"ג החדשה, שצמודה למדד המחירים לצרכן. בימים הקרובים יערך השלב הציבורי בהנפקה, בו תנסה החברה להשלים גיוס של כ-950 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

שלוש שנים לאחר שהחלו הליכי ההפרטה, אישרה הוועדה למכירת מניות המדינה בתעש עקרונית את מכירת החברה לאלביט מערכות . [לקריאה נוספת].

חברת נובה , המספקת מערכות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי וסיפקה תחזית הכנסות גבוהה מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה.

נובה סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 57.4 מיליון דולר, צמיחה של 14.3% ביחס לרבעון המקביל. שנת 2017 הסתיימה עם צמיחה של 35.4% לרמה של כ-222 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צמחו בשנה האחרונה ב-42.4% ל-174 מיליון דולר, וההכנסות משירותים עלו ב-14.9% ל-47.6 מיליון דולר [להרחבה].

מניות הבנקים פועלים , דיסקונט , ובינלאומי  ריכזו עניין לקראת אסיפת הנושים שצפויה להיערך בשבוע הבא לקראת ההסדר שאמור להיחתם בקבוצת יורוקום. מניות קבוצת בזק  רשמו היום עליות אחרי ירדות אמש.

מניות הגז (רציו , ישראמקו , דלק קידוחים  ו קבוצת דלק  ריכזו גם היום עניין לאחר שמנכ"ל ענקית האנרגיה האיטלקית ENI, קלאודיו דסקלזי, הודיע לפני יומיים כי מאגר הגז החדש שהתגלה על ידי הקונסורציום ENI ו-Total מול חופי קפריסין עשוי להכיל יותר מ-230 BCM ולא פחות מ-170 BCM. המאגר התגלה בבלוק 6 שנקרא קליפסו במרחק של 80 ק"מ מהחוף הדרומי של קפריסין.

מזור רובוטיקה  ירדה בכ-1.2% לאחר שדיווחה היום על הכנסות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2017 אשר הסתכמו ב-19.1 מיליון דולר ו-64.9 מיליון דולר, בהתאמה. כפי שדווח בעבר, החברה קיבלה הזמנות לרכישת 27 מערכות ברבעון הרביעי של 2017, ובכלל זה 24 מערכות Mazor X. ב-2017 כולה, קיבלה החברה הזמנות ל-73 מערכות, מהן 64 הזמנות עבור מערכות Mazor X ו-9 הזמנות עבור מערכות ה-Renaissance.