שלמה נדל"ן מוכרת נכס ב-49 מיליון ש' וקונה אחר ב-38 מיליון

עסקת המכירה של הנכס בפ"ת לידי תדיראן תניב לשלמה נדל"ן רווח מהיר של כ-4.5 מיליון שקל

ישראל רייף / צילום: אסף לב
ישראל רייף / צילום: אסף לב

חברת שלמה נדל"ן שבשליטת משפחת שמלצר דיווחה היום (ה') על שתי עסקאות שביצעה באזור המרכז, הכוללות מכירת נכס תמורת כ-49 מיליון שקל ורכישת נכס אחר תמורת כ-38 מיליון שקל.

עסקת המכירה תניב לשלמה נדל"ן רווח מהיר של כ-4.5 מיליון שקל (לפני מס) וזאת ממימוש בניין משרדים בפתח-תקווה לידי יבואנית ומשווקת המזגנים תדיראן, תמורת 49 מיליון שקל. המכירה לתדיראן נעשית חודשים ספורים לאחר ששלמה נדל"ן רכשה את הנכס תמורת כ-42 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם השלמת בדיקות לגבי הנכס שתדיראן מבקשת לבצע, לפני שהיא הופכת את הנכס למטה החברה.

בתדיראן, הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, מעריכים כי ההשקעה הכוללת ברכישת הנכס, הממוקם באזור התעשייה סגולה וכולל שטח בנוי של כ-8,400 מ"ר, תגיע לכ-59 מיליון שקל לאחר עלויות עסקה והשקעות לצורך ביצוע התאמות בנכס, שמרביתו (שתי קומות) בנוי כיום ברמת מעטפת בלבד.

בהמשך היום עדכנה שלמה נדל"ן על רכישת נכס בשטח של כ-4,000 מ"ר הממוקם בסמוך למתחם העסקים BBC שבבני ברק, תמורת כ-38 מיליון שקל.

הנכס כיום כולל קומה אחת בלבד, אולם בשלמה נדל"ן ציינו כי בסביבת הנכס הנרכש מקודמת תב"ע לשימושים לתעסוקה ולזכויות בניה נוספות וכי החברה התקשרה בהסכם שיתוף ביחס לזכויות בנייה עתידיות עם המוכרים, גם בנוגע לקרקע הסמוכה לו.

החודש האינטנסיבי של שלמה נדל"ן

עד כה, פברואר מסתמן כחודש פעילות אינטנסיבי לשלמה נדל"ן, שעיקר פעילותה מתרכזת בישראל ובגרמניה ואשר נסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-295 מיליון שקל (עיקרן בסדרה ג'), בתשואות של כ-1.5%-2.5%.

מוקדם יותר החודש דיווחה שלמה נדל"ן על שתי עסקאות בפרנקפורט, במסגרתן השלימה החברה רכישת בניין משרדים תמורת כ-16 מיליון אירו, וכן עדכנה על תחילת תקופת השכירות של חברת המלונות סקנדיק (Scandic) במלון הדגל שלה בפרנקפורט, שמעתה יופעל תחת המותג Scandic ברמה של ארבעה כוכבים.

מדובר בהסכם שכירות ל-20 שנה בדמי שכירות שנתיים של כ-5.1 מיליון אירו בממוצע, לרבות תשלומים חד-פעמיים ודמי שכירות משתנים בתנאים מסוימים.

בשלמה נדל"ן העריכו כי עם מסירת ההחזקה במלון וכתוצאה ממעבר להצגתו כנדל"ן מניב ושערוכו, שוויו צפוי לעמוד על כ-90-95 מיליון אירו ולהגדיל את ההון העצמי של החברה בכ-7-11 מיליון אירו.