פייסבוק יוצאת נגד אפליקציות "הלימון הוויראלי"?

אמש הוסרו מפייסבוק חלק מהשיתופים של אפליקציות "הלימון הוויראלי", שהתפרסם לאחרונה בעקבות המשחקון "איך היית נראה בתור אישה/איך היית נראית בתור גבר?" ■ פייסבוק: "הנושא נמצא בבדיקה"

facebook / צילום: שאטרסטוק
facebook / צילום: שאטרסטוק

ל"גלובס" נודע כי אמש (ג') הוסרו מפייסבוק חלק מהשיתופים של אפליקציות "הלימון הוויראלי". "הלימון" התפרסם לאחרונה בעקבות המשחקון "איך היית נראה בתור אישה/איך היית נראית בתור גבר?", שכבש את הרשת החברתית.

"ראינו פתאום אתמול בלילה ירידה מטורפת בכמות האנשים באתר שנחתכה באלפי אחוזים", אמר רועי גרנות, מנכ"ל הלימון הוויראלי. לדבריו, בישראל בלבד, לאתר יש כ-40 אלף גולשים ביום בממוצע. בנוסף לכך, הלימון פועל גם בארה"ב, ברומניה, בצרפת ובמדינות נוספות. האתר מכיל תכנים ויראליים בנושאי אסטרולוגיה, בריאות וזוגיות, ואפליקציות משחקים כמו "מי החבר שהכי אוהב אותך?", "מי החבר שמשלים את הלב שלך?" ו"איך תראו בעוד 30 שנה".

רבים מאלה שהשתמשו באפליקציות מהאתר שיתפו את התוצאות לעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם, יופתעו לגלות שהקישורים למשחקים הללו הוסרו. לדברי גרנות, הלימון הוויראלי הם לא היחידים שנחסמו, והדבר קרה לאתרים דומים נוספים.

ההיעלמות המסתורית של שיתופי האפליקציה ברשת החברתית מגיעה אחרי חשיפה של "גלובס" בדבר פרצת פרטיות במשחקונים שבדקו איך הגולשים היו נראים בתור בני המגדר השני: האלגוריתם לעיבוד תמונה שמשרת את האפליקציה, מופעל על ידי גורם צד שלישי - חברת Face App הרוסית. Face App יכולה לאסוף את התמונות שמעלים המשתמשים באפליקציה ללא ידיעתם.

כדי להשתמש באפליקציות השונות באתר, צריך להתחבר עם חשבון הפייסבוק. הלימון הוויראלי מבקשים עבור שימוש באפליקציות שלהם גישה לתמונת הפרופיל, אך גם לרשימת החברים ולתמונות שלהם. עם זאת, הלימון הוויראלי טוענים כי הם לא אוספים מידע על המשתמשים בעצמם.

חברה נוספת שנפגעה היא kueez של אור מנדי, אור כצנלסון ודניאל טוני. החברה מפעילה אפליקציות פייסבוק דומות ללימון הוויראלי והגיע להצלחה גדולה לאחרונה בארצות הברית. ביממה האחרונה רבים מהשיתופים של תוצאות המשחקונים נעלמו מפייסבוק. כעת, משתמש שינסה לשתף תוצאות של משחקון של החברה, יאלץ לעשות זאת באופן ידני- להוריד את התמונה לטלפון או למחשב ולהעלות אותה בעצמו. נראה שפייסבוק חסמה את השיתוף מאתרים אלה.

מקוויז נמסר: ״חשוב להבהיר שהאתר פעיל ומארח מיליוני גולשים ביום שרובם מגיעים מפייסבוק״.

על פי הערכות של מקורבים, נראה כי פייסבוק פעלה באופן הזה בעקבות עלייה חדה ופתאומיות בויראליות של האתרים הללו, באופן שלוקח אליהם טראפיק מתוך הרשת החברתית.

מפייסבוק ישראל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.