הקפאת הליכים לרשת הוניגמן: החובות נאמדים בכ-234 מ' ש'

קבוצת הוניגמן שנוסדה ב-1978 נמצאת בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן ומנהלת 3 מותגי אופנה ■ שוק האופנה המקומי עובר לאחרונה תקופה לא פשוטה

רשת האופנה הוניגמן, אחת מחברות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, נכנסת להקפאת הליכים

רק לפני 10 ימים הודיעו בעלי הרשת, מיכה ויעקב הוניגמן, על חילופי מנכ"לים בקבוצה, כאשר קובי מויסה, שכיהן כמנכ"ל הרשת בתקופה האחרונה, עזב את תפקידו, ומיכה רונן חזר לתפקיד המנכ"ל לאחר שנתיים בחברת שולץ.

ומהי הסיבה לקריסה? גורמים בענף העריכו היום (ד') כי לא רק הטלטלות שאפיינו בחודשים האחרונים את שוק האופנה וקשיים אובייקטיבים כמו עודף שטחי המסחר ומעבר לאונליין הם שהחלישו את הוניגמן, כי אם גם "חוויית קנייה לא חדשנית וללא בשורה אופנתית".

הבקשה מפרטת את היקף החובות של הוניגמן לכלל הנושים הנאמדים בסך של 234 מיליון שקל. מנגד, הבקשה מפרטת כי יתר מלאי החברה מוערך בכ-120 מיליון שקל, הרכוש הקבוע מוערך בכ-69 מיליון שקל, החובות לגבייה מוערכים בכ-7 מיליון שקל, ויש עוד כ-6 מיליון שקל בגין מסים נדחים.

קבוצת הוניגמן שנוסדה ב-1978 נמצאת בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן. הקבוצה מנהלת 3 מותגים הפונים לקהלים שונים, ביניהם הוניגמן נשים, TNT והוניגמן קידס, ומנהלת כ-150 סניפים בפריסה ארצית. החברה מעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים.

שוק האופנה עובר תקופה לא פשוטה: אתמול (ג') דווח על כניסתה להקפאת הליכים של רשת האופנה יפו תל-אביב, כשרק לפני חודש דווח כי עובדי רשת האופנה לילדים מיש מיש הגישו בקשה לפירוק החברה, ובנובמבר האחרון נכנסה גם רשת האופנה סליו להקפאת הליכים.

בשבוע שעבר קושי זה עלה לכותרות כשגבי רוטר, בעלי ומנכ"ל קסטרו, התבטא ואמר כי "היום אנחנו נמצאים במצב של הישרדות עם ביקושים נמוכים, ולראיה - הרבעון האחרון שהיה רע. היום אני מתמקד בהישרדות". הדברים נאמרו בוועידת הקמעונאות השנתית, שנערכה על-ידי מידע כנסים בשיתוף קבוצת סינרגיה.

מקבוצת הוניגמן נמסר כי "החל ממועד מינויים מהיום בבוקר הנאמנים פועלים יחד עם צוותם לגיבוש מידע ונתונים אודות החברה, עובדיה וכן כלל העניינים הקשורים בניהולה של החברה. קבוצת הוניגמן היא חברת אופנה ותיקה ומובילה בשוק האופנה הישראלית, אשר צברה במשך שנות פעילותה הרבות קהל לקוחות נאמן, והיא מהווה מקור לגאווה כבר למעלה מ-70 שנה. הנושא המרכזי אשר עומד על הפרק הוא המשך פעילות החברה בשיתוף עובדיה הנאמנים, באופן שיאפשר לחברה לצאת לדרך חדשה".