בעלי הוניגמן שיעבדו בתים ב-20 מ' ש' בניסיון להציל את החברה

בעלי קבוצת קמעונאות האופנה הקורסת שיעבדו נכסים פרטיים במהלך החודש האחרון, לטובת הלוואה מבנק מזרחי-טפחות ■ חובות החברה נאמדים ב-234 מיליון שקל

חברת האופנה הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, נכנסה אתמול להקפאת הליכים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-234 מיליון שקל, כך עולה מהבקשה שהגישה אתמול (ד') החברה לבית המשפט בנצרת. בקשת הקפאת ההליכים הוגשה לבית המשפט בנצרת במעמד צד אחד וללא ידיעת הנושים, והשופט עאטף עיילבוני אישר אותה ומינה את עו"ד קרן רייכבך-סגל ורו"ח בעז גזית לנאמני החברה.

התמונה שעולה מבקשת הקפאת הליכים היא שהבעלים ניסו לעשות מאמצים משמעותיים, שכללו שיעבוד של נכסיהם הפרטיים, בניסיון להציל את החברה. בשבועות האחרונים שיעבדו בעלי המניות ורעיותיהם את בתי המגורים שלהם עד לסך של 20 מיליון שקל, מתוכם 8 מיליון שקל בגין חובות החברה לבנק, כאשר היתרה בגין הלוואות אישיות שטרם הועברו לבעלי המניות במלואן.

כמו כן, "במהלך החודש האחרון נטלו האחים הוניגמן הלוואה מבנק מזרחי, אשר לטובתה שועבדו נכסיהם האישיים". לאור כל אלה, נכתב בבקשה, "קיים צורך דחוף, כמו גם הצדקה מלאה, לעיכוב ההליכים גם כנגד בעלי השליטה באופן אישי".

מבקשת הוניגמן עולה כי החל מחודש נובמבר האחרון חלה ירידה דרסטית במחזור המכירות של החברה - בהיקף של כ-11 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ש"אף היא הייתה שנה קשה מאוד בחברה ובענף האופנה", נכתב.

לבקשה צורפו הדוחות כספיים של הקבוצה ל-2016, לפיהם המכירות של הקבוצה נאמדו ב-276 מיליון שקל, לעומת 287 מיליון שקל ביחס לשנה שקדמה לה. הרווח התפעולי ב-2016 נאמד ב-2 מיליון שקל, בפער משמעותי מהשנה שקדמה לה: ב-2015 הוא נאמד ב-6.2 מיליון שקל. כבר ב-2016 הרווח הנקי הסתכם בהפסד של 2.8 מיליון שקל. ב-2015 הרווח נקי נאמד ב-3.3 מיליון שקל.

בבקשה מפורטים הקשיים עמם נאלצה הוניגמן להתמודד בחודשים האחרונים ועם השינויים שחלו בשוק האופנה שהביאו לקריסתה, ובראשם - קבוצות הקניונים והמרכזים המסחריים. "בעלי הקניונים והמשכירים עדיין לא הפנימו את הירידה בפדיון המכירות בשנים האחרונות והמשיכו לגבות דמי שכירות ודמי ניהול בשיעורים גבוהים מאוד וללא כל יכולת כלכלית של השוכרים לעמוד בסכומים אלה".

במקביל, נכתב, "קיים קושי לניהול משא-ומתן על דמי השכירות לאור גודל החנויות, כאשר קיימת עדיפות ברורה לקבוצות האופנה הגדולות, לרבות הבינלאומיות, והחנויות הקטנות חלשות ביכולת הפחתת דמי השכירות".

הבקשה מפרטת את היקף החובות לכלל הנושים הנאמדים בסך של 234 מיליון שקל. מנגד, הבקשה מציינת כי יתר מלאי החברה מוערך בכ-120 מיליון שקל, רכוש קבוע המוערך בכ-69 מיליון שקל, חובות לגבייה של כ-7 מיליון שקל, ועוד כ-6 מיליון שקל בגין מסים נדחים.

סיבה נוספת לקשיים המוצגת בבקשה היא "מערך האשראי שהועמד לחברה מהווה משקולת כבדה מאוד על פעילות החברה", באופן ש"הקשה עד מאוד על תזרים המזומנים שלה, והחברה הגיעה לקצה גבוה האשראי שלה, ההון העצמי נשחק, והחברה החלה לפגר בתשלומים לספקים ולנתוני שירותים שונים, וכן בתשלומי הזכויות הסוציאליות לעובדיה. החברה אף אינה עומדת בחלק מתשלומי דמי השכירות ודמי הניהול לבעלי הנכסים השונים. בנוסף לכך, אין לה מקורות לרכישת מלאי חדש לקראת חג הפסח הקרוב".

לבקשה צורפו הדוחות כספיים של הקבוצה ל-2016, לפיהם המכירות של הקבוצה נאמדו ב-276 מיליון שקל, לעומת 287 מיליון שקל ביחס לשנה שקדמה לה. הרווח התפעולי ב-2016 נאמד ב-2 מיליון שקל, בפער משמעותי מהשנה שקדמה לה: ב-2015 הוא נאמד ב-6.2 מיליון שקל. כבר ב-2016 הרווח הנקי הסתכם בהפסד של 2.8 מיליון שקל. ב-2015 הרווח נקי נאמד ב-3.3 מיליון שקל.

קבוצת הוניגמן שנוסדה ב-1978 נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן. הקבוצה מנהלת 3 מותגים הפונים לקהלים שונים: הוניגמן נשים, TNT והוניגמן קידס. לרשת יש כ-150 סניפים בפריסה ארצית. החברה מעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים.