מזכירת בזק ביצעה האזנה אסורה לבכירים והועברה מתפקידה

בזק הודיעה הבוקר כי זימנה לשימוע את לינור יוכלמן, המעורבת בפרשת השחיתות בחברה, וכי החליטה להעבירה מתפקידה לאור "האזנות לדיונים בחדר הדירקטוריון שאסור היה לה להיות חשופה אליהם" ■ עם זאת, יוכלמן תישאר בבזק ותעבוד לצד סמנכ"ל הפיתוח העסקי עמיקם שורר

השערורייה בעיצומה: חברת בזק הודיעה הבוקר (א') כי לינור יוכלמן, מזכירת דירקטוריון בזק, מסיימת את תפקידה, אך תישאר לעבוד בבזק ותעבוד לצידו של עמיקם שורר, שמשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצה. 

לפי הודעת בזק, "בחודש ינואר 2018 ביצעה החברה בדיקה פנימית, באמצעות המבקר הפנימי ומנהל אגף ביטחון ותפקידים מיוחדים בחברה, ממנה עלה החשד כי העובדת האזינה לדיונים המתקיימים בחדר הישיבות של דירקטוריון החברה, אשר אסור היה לה להיות חשופה אליהם". 

הן שורר והן יוכלמן נמנים על מקורביו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק, והם נחקרו ברשות ניירות ערך כמי שפעלו בדרכי מרמה ותחבולה כדי לסייע לאלוביץ להעביר עסקאות בעלי עניין, שכל מטרתם הייתה להביא לכך שאלוביץ' יקבל תמורה מופרזת ולא הוגנת עבור חלקו בחברת yes.

יוכלמן מועברת מתפקידה לאחר שיו"ר החברה, דוד גרנות, הביע בה אי-אמון, זאת לאור החשדות שעלו נגדה בדבר ביצוע האזנות אסורות לישיבות דירקטוריון לאחר חזרתה לחברה. בעקבות החשדות גרנות השעה את יוכלמן, ולאחר בדיקה ושימוע החליט לא לפטרה אלא להעביר אותה לאחריותו של עמיקם שורר.

נזכיר כי יוכלמן עברה בדיקת פוליגרף שבה נמצאה דוברת אמת, אך הדבר לא ניקה לגמרי את החשדות נגדה, וזאת משום שטכנית נמצאה לכאורה ההוכחה שבוצעה האזנה מהטלפון שלה לשיחות הדירקטוריון.

עורך דינה של עו"ד יוכלמן, בעז בן-צור, מסרו בתגובה: "לבקשת חברת בזק, נערכה לעו"ד יוכלמן בדיקת פוליגרף מטעם החברה. בבדיקה זו נמצא כי כל תשובותיה של עו"ד יוכלמן היו אמת. בנסיבות אלה החלטת הוועדה המיוחדת נראית תמוהה על פניה, וקשה לחמוק מן המחשבה המצערת שייתכן שהיא קשורה לאירועים אחרים שהתרחשו הבוקר הנוגעים לחברת בזק, שעו"ד יוכלמן אינה קשורה אליהם בשום צורה ואופן".