רשת הסופרמרקטים ברקת מנהלת משא-ומתן למכירה

בין הגורמים שהתעניינו ברכישתה: רשת ויקטורי ורשת שוק העיר ■ מחזור המכירות של הרשת הקמעונאית מסתכם בכ-370 מיליון שקל לשנה

אייל רביד, מתעניין ברכישה / צילום: אייל יצהר
אייל רביד, מתעניין ברכישה / צילום: אייל יצהר

רשת הסופרמרקטים ברקת מנהלת מגעים למכירה - כך נודע ל"גלובס". בין הגורמים שהתעניינו ברכישתה: רשת ויקטורי ורשת שוק העיר. מחזור המכירות של הרשת הקמעונאית מסתכם בכ-370 מיליון שקל לשנה, והיא הפעילה עד השבוע האחרון 13 סניפים.

מגעים למכירת הרשת התנהלו בחודשים האחרונים עם שני שחקנים בתחום הקמעונאות. כאמור, השחקן הראשון הוא אחת הרשתות הגדולות והבולטות בענף, ויקטורי; והשנייה היא רשת שוק העיר של ביכורי השדה בשליטת האחים אילן וששי שבע. ההצעות שניתנו עבור רכישת הרשת מוערכות ב-50-55 מיליון שקל.

עוד נודע כי רשת הסופרים ברקת, שכאמור הפעילה עד כה 13 סניפים, מצטמצמת, כאשר שניים מתוך 13 הסניפים שלה נסגרים השבוע: סניף פתח-תקווה שסגר אמש את שעריו באופן סופי; וסניף גן יבנה שצפוי להיסגר גם הוא בימים הקרובים. כעת מפעילה ברקת חנויות סופרמרקט בלוד, יהוד, נס-ציונה, תל-אביב, חולון, ראשון-לציון, רמת השרון וגבעת שמואל.

רשת ויקטורי מפעילה כיום כ-46 סניפים, ומחזור המכירות שלה עומד על כמיליארד שקל בשנה. ויקטורי, שבשליטתו של אייל רביד, היא חברה ציבורית ונכללת בין הרשתות הגדולות בישראל, ויש לה פריסה ארצית. עסקה כזו עשויה להתאים עבורה לפחות מבחינת הפריסה הנוכחית של ברקת, שמחזיקה סניפים במוקדים שויקטורי עשויה לרצות להיכנס אליהם.

גוף נוסף עמו נוהלו מגעים בחודשים האחרונים הוא רשת שוק העיר, שנמצאת בבעלות חברת ביכורי השדה בשליטת האחים שבע שגודלה צנוע הרבה יותר מזה של ויקטורי - היא מונה 10 סניפים, ומחזור המכירות שלה מוערך ב-330 מיליון שקל בשנה. נזכיר כי האחים שבע התמודדו בזמנו על רכישת רשת הקמעונאות מגה בתקופה בה נכנסה להקפאת הליכים, אולם הצעתם לא זכתה כיוון שהייתה הנמוכה מבין כל ההצעות שהוגשו.

בעלי הרשת, אלי (קיקו) טל, שולט ברשת מרחוק, מתגורר במיאמי ואינו מבקר בישראל. המנהל בישראל הוא מנכ"ל הרשת, אביש שלמה. הרשת מעסיקה כיום כ-450 עובדים.

עם זאת, בשיחה עם "גלובס" ממקום מושבו במיאמי טען טל כי העסק ממשיך לפעול כבעבר, וכי הם ניהלו משא-ומתן למכירת הרשת לפני 7-8 חודשים, אך עכשיו לא מתנהל משא-ומתן, ו"הסופר לא למכירה".