נעילה מעורבת בת"א; מניית לייבפרסון זינקה לאחר הדוחות

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, חתם על הסכם עד מדינה ■ מניות קבוצת אלוביץ' עמדו במוקד ■ שותפויות הגז חתמו על הסכם למכירת גז טבעי ממאגרי "תמר" ו"לוויתן" למצרים, ומניותיהן זינקו; אתמול החל התיקון?

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

לאחר שרוב היום (ד') אופיין בירידות שערים, בשעה האחרונה למסחר בתל אביבי החלו המדדים לתקן כלפי מעלה - וננעלו במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה.

 

אתמול געשה המדינה בשל הפרסומים החדשים על תיק 4000, כאשר נודע, בנוסף לחשדות בתיקי 1000, 2000 ו-3000, כי המשטרה חוקרת גם חשד להצעת שוחד מצד ניר חפץ לאחד מבכירות המערכת המשפטית, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, בעת שהתמודדה על תפקיד היועץ המשפטית לממשלה במרוץ 2015. 

שמות החשודים בפרשה הם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', לצד רעייתו איריס ובנם אור. לצידם מככב בפרשה מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; וכן השם "החדש" ביותר בפרשת 4000 - יועץ התקשורת של נתניהו, ניר חפץ. ארבעתם ישהו במעצר עד יום שני. שני חשודים נוספים בפרשה הנם מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר; ועמיקם שורר, גם הוא בכיר בבזק; העצורים עד יום רביעי. חשוד נוסף שנשלח אתמול למעצר הוא אלי קמיר, בחשד כי הוא היועץ שהציע בשם חפץ את ההצעה לגרסטל [לידיעה המלאה]. 

עוד פורסם בשעות הלילה המאוחרות כי שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, חתם על הסכם עד מדינה. פילבר נחשב לאחד מאנשי סודו הקרובים ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל אף שפרטי ההסכם חסויים בשלב זה ניתן להעריך שלא היה נחתם הסכם עד מדינה איתו אלמלא הוא היה מסכים להעיד נגד נתניהו [לידיעה המלאה].

מניות קבוצת אלוביץ' ריכזו עניין ועמדו במוקד גם היום, כאשר אתמול אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  רשמו ירידות, ובזק  התאוששה ורשמה עלייה קלה.

לאחר חודשים רבים של חוסר ודאות חתמו שותפויות הגז על הסכם למכירת גז טבעי ממאגרי "תמר" ו"לוויתן" למצרים בעסקה בהיקף כולל של 15 מיליארד דולר. מניות הגז (ישראמקו , קבוצת דלק , דלק קידוחים  ותמר פטרוליום ) רשמו אתמול ירידות חדות, אותן הובילה מניית רציו, שרשמה ירידות של למעלה מ-6%. 

מניית לייבפרסון  בלטה לאחר דוחות חזקים שפרסמה החברה. בין היתר הודיעה החברה על עסקה של 20 מיליון דולר - הגדולה בתולדותיה.

מניית שיכון ובינוי  איבדה אתמול גובה, לאחר שפורסם כי החברה חשודה בתשלומים לא לגיטימיים לגורמים באפריקה. החשדות נחקרו בלהב 433, בשיתוף גורמים בינלאומיים.