ברגע האחרון: ירידות שערים בוול סטריט

יום המסחר שהתאפיין במסחר חיובי, נחת ממש לפני הסגירה ■ לידר שוקי הון על טבע: "הצעדים האגרסיביים שננקטים ע"י החברה לחיזוק המאזן והפחתת המינוף משפרים את רמת הביטחון"

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בעליות שערים עד הדקות האחרונות, ואז התהפכו היוצרות. בבורסות אירופה התנהל המסחר במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית בשוקי אסיה.

 

אחרי שעלה בכמעט 300 נקודות במהלך היום, מדד הדאו ירד, ובסוף היום נסחר במגמה שלילית של 0.68%. באותו אופן התנהלו גם שאר המדדים המובילים.

שוק המטבעות הדיגיטליים, הכולל יותר מ-1,500 סוגי מטבעות, ממשיך להתאושש, והיום הגיע לשווי של יותר מ-480 מיליארד דולר - צמיחה של יותר מ-70% בשוויו בתוך שבועיים, מאז השפל שנרשם בו ב-6 בפברואר. (לסיפור המלא)

חשש הולך וגובר ממחסור עולמי במתכת קובלט, המהווה מרכיב חשוב בסוללות הליתיום-יון הנמצאות בשימוש בסמארטפונים, טאבלטים ולפטופים, הניעו את אפל  לקיים מגעים סודיים לקניית המתכת ישירות מהכורים. מטרת המגעים היא לסגור עסקה שתבטיח לאפל אספקה גדולה לאורך כמה שנים, כך דווח בבלומברג.

האנליסטית סבינה לוי מלידר שוקי הון העריכה השבוע כי התמחור הנוכחי של אג"ח טבע מגלם את מרבית האיומים העומדים בפני החברה בתקופה הקרובה. "האתגרים שמולם ניצבת החברה רבים, ואנו מעריכים כי ייקח זמן עד שנראה את טבע חוזרת למסלול צמיחה בשורת ההכנסות. עם זאת, הצעדים האגרסיביים שננקטים על-ידי החברה לחיזוק המאזן והפחתת המינוף משפרים את רמת הביטחון שלנו בנוגע ליכולתה של החברה לשרת את החוב", כתבה לוי. (לסיפור המלא)

חוקרים בארה"ב דיווחו כי מערכת הענן של טסלה  נפרצה על ידי האקרים, שהשתמשו במשאבי המחשוב שלה על מנת לכרות מטבעות דיגיטליים.