שוק המטבעות הדיגיטליים הכפיל את שוויו בתוך שבועיים

מחיר הביטקוין נע בטווח של 12-11 אלף דולר - עלייה של יותר מ-80% מאז השפל שאליו צנח ב-6 בפברואר

ניקולאס מדורו, נשיא ונצואלה, באירוע ההשקה של Petro, המטבע הדיגיטלי הראשון המונפק על ידי מדינה / REUT
ניקולאס מדורו, נשיא ונצואלה, באירוע ההשקה של Petro, המטבע הדיגיטלי הראשון המונפק על ידי מדינה / REUT

שוק המטבעות הדיגיטליים, הכולל יותר מ-1,500 סוגי מטבעות, ממשיך להתאושש, והיום הגיע לשווי של יותר מ-480 מיליארד דולר - צמיחה של יותר מ-70% בשוויו בתוך שבועיים, מאז השפל שנרשם בו ב-6 בפברואר. עם זאת, שווי השוק עדיין נמוך ב-20% משווי של כ-600 מיליארד דולר שהיה לו בתחילת 2018, על פי נתוני CoinMarketCap.

התאוששות השוק באה, בין השאר, על רקע דיווחים על הקלת הרגולציה בקוריאה הדרומית ביחס למטבעות הדיגיטליים. זאת, אחרי שלפני כמה שבועות דווח כי ממשלת קוריאה הדרומית שוקלת לסגור את בורסות הקריפטו הפועלות בה.

נתח השוק של הביטקוין, המטבע הוותיק והמוביל מבין כל המטבעות הדיגיטליים, עלה קרוב ל-40%, בהשוואה לנתח של כ-35% שהיה לו לפני כשבוע. הביטקוין נסחר היום לפנות בוקר במחיר הקרוב ל-12 אלף דולר - כפול ממחיר השפל שאליו צנח לפני שבועיים. בשעות הצהריים ירד שער הביטקוין לכ-11.1 אלף דולר. שער הביטקוין היום משקף למטבע שווי שוק של כ-188 מיליארד דולר - יותר מפי 10 משווי השוק לפני שנה.

את'ריום, המטבע השני בשווי השוק שלו אחרי הביטקוין, נסחר היום במחיר של כ-890 דולר, לאחר עלייה של כ-50% בתוך שבועיים. שערו הנוכחי משקף לאת'ריום שווי שוק של כ-87 מיליארד דולר. ביממה האחרונה ירד שער האת'ריום בכ-6%. ריפל, המטבע הדיגיטלי השלישי בשווי השוק שלו, נסחר היום במחיר של כדולר אחד, עם שווי שוק של כ-41 מיליארד דולר. מחיר הריפל עלה בכ-75% בשבועיים האחרונים, אף שביממה האחרונה ירד בכ-8%.

ובינתיים, בונצואלה הודיע הנשיא ניקולאס מדורו כי המדינה גייסה אתמול (ג') 735 מיליון דולר ביום הראשון למכירה המוקדמת של Petro - המטבע הקריפטוגרפי של ונצואלה. פטרו הוא המטבע הדיגיטלי הראשון המונפק על ידי מדינה. בהנפקת הפטרו, המגובה בעתודות הנפט של ונצואלה, מנסה הממשלה להקים לתחייה את הכלכלה הממוטטת שלה. ממשלת מדורו מקווה שההנפקה תסייע לה לפרוע את חובותיה ולהגדיל את היבוא של סחורות וחומרי גלם חיוניים למדינה.