בג"ץ ערוץ הכנסת: מועצת הכבלים תמשיך בבחינת הצעת RGE

לאחר פסילת הזכייה של ערוץ 20, קבעו במועצה כי הצעת בעלי ערוץ 10 שהגיעה למקום השני לא תוכרז אוטומטית כזוכה, אלא רק לאחר מתן מענה למספר סוגיות ■ בג"ץ קיבל היום את העמדה הזאת, והסאגה המשפטית תימשך רק לאחר החלטתה הסופית של המועצה

יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר
יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

בג"ץ קבע היום (ה') כי מועצת הכבלים והלוויין תמשיך בהליך שבו החלה, ותבחן את הצעת RGE (בעלי ערוץ 10) שהגיעה למקום השני במכרז על הפעלת ערוץ הכנסת ל-10 השנים הקרובות.

כזכור, לאחר פסילת הזכייה של ערוץ 20, קבעו במועצה כי הצעת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז, לא תוכרז אוטומטית כהצעה הזוכה, אלא ייפתח הליך שבו המועצה תעביר ל-RGE רשימת שאלות להתייחסות. לאחר שיינתנו התשובות יובא העניין לדיון מחדש בפני המועצה, במסגרתו תיבחן אפשרות על הכרזת ההצעה כהצעה הזוכה או כל החלטה אחרת.

ב-RGE עתרו נגד ההחלטה הזאת וטענו כי יש להכריז עליהם כזוכים, אך השופטים קבעו היום כי "בהינתן העובדה שהצעתו של ערוץ 20 נבחנה ביסודיות, אנו סבורים, ולו מכוח עיקרון השוויון, כי יש לדחות את טענתו של ערוץ 10, שהלין על כך שהצעתו עומדת לבדיקה חוזרת טרם הכרזתו כזוכה. בנסיבות שנוצרו אנו סבורים כי יש ממש בטענת המועצה כי לפנינו עתירות מתגלגלות אשר משנות את אופיין בהתאם להתפתחויות, וכי יש לאפשר למועצה לקבל החלטה סופית לגבי המכרז ללא עיכובים נוספים. כאשר ההליך המינהלי יושלם, תיווצר מציאות עובדתית חדשה על בסיס החלטה מינהלית חדשה, וכל צד שיהיה מעוניין בכך, יוכל להגיש עתירה חדשה בהתאם לתוצאות ההחלטה".

המשמעות היא כאמור שההליך יתנהל כפי שביקשו במועצה, כשההחלטה הבאה שתינתן על-ידה תהיה האם היא מכריזה על הצעת RGE כהצעה הזוכה. אם כך אכן יקרה, הדבר יוביל כמובן להגשת עתירות מחודשות על-ידי חברת החדשות (חדשות 2 לשעבר) שהצעתה דורגה במקום השלישי, ועל-ידי ערוץ 20, שהוכרז כזוכה אך בהמשך זכייתו נפסלה.

בינתיים, בהתאם לצו שניתן על-ידי בג"ץ כבר ביולי, חברת החדשות ממשיכה בהפעלת ערוץ הכנסת, כפי שעשתה מאז הקמתו.

כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר, עבודה כלכלית עצמאית שהוכנה עבור מועצת הכבלים והלוויין עוד לפני הפסילה הסופית של ערוץ 20, קבעה כי בכל 3 ההצעות שהתחרו בה נפלו טעויות מסוג דומה לזה שבגינו נפסלה הצעת ערוץ 20. "בכל ההצעות שלא זכו מצאתי טעויות מהותיות בתוכנית העסקית או פערים מהותיים בינה לבין פרק ג' (פרק התוכן)", קבע ד"ר רועי שלם מחברת נומריקס, שערך את העבודה עבור המועצה.