"היועמ"ש מנדלבליט לא היה ואיננו היום כתובת להצעות שוחד"

התגובה הזו של מנדלבליט הועברה בעקבות פניות אליו של כלי התקשורת, שנעשו על רקע פרשת הצעת השוחד לכאורה שהעביר ניר חפץ באמצעות אלי קמיר לשופטת הילה גרסטל ■ "אין בכוונתנו להידרש לשאלות בעלמא או לספקולציות למיניהן על שיחות שניהל או לא ניהל מנדלבליט בעבר"

"היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא היה ואיננו היום כתובת להצעות שוחד. טרם כניסתו לתפקיד, מנדלבליט לא הביע כל עמדה לגבי החלטות עתידיות בתיקי חקירה מתנהלים, וממילא לא הבטיח דבר לאיש. כל ההחלטות שהיועץ המשפטי לממשלה מקבל מתקבלות משיקולים ענייניים ועל בסיס חומרי הראיות המוצגים בפניו, בשיתוף גורמי הפרקליטות והמשטרה הרלוונטיים" - כך מסר היום (א') היועץ המשפטי לממשלה.

התגובה הזו של מנדלבליט הועברה בעקבות פניות אליו של כלי התקשורת, שנעשו על רקע פרשת הצעת השוחד לכאורה שהעביר ניר חפץ באמצעות אלי קמיר לשופטת הילה גרסטל.

כזכור, לפי החשד, בזמן שהתמודדה על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, פנה קמיר בשמו של חפץ לגרסטל, ידידתו, והציע לתמוך בה במירוץ לתפקיד היועמ"ש, אם היא תסכים לסגור את תיק חקירת פרשת המעונות נגד שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה.

מנדלבליט, שגבר על גרסטל ומונה בסופו של דבר ליועמ"ש, התייחס בתגובתו גם לפגישה שנערכה בינו לבין חפץ והעיתונאי דן מרגלית, ערב בחירתו לתפקיד היועמ"ש. "לעניין ניר חפץ - כפי שהבהרנו, היועמ"ש מנדלבליט הביע בשעתו את מורת-רוחו מדברים שנכתבו לגביו בקשר לפרשת בועז הרפז על-ידי דן מרגלית וראה חשיבות בהעמדת הדברים על דיוקם. למען הסר ספק, נציין כי אין בכך כדי לאשר כל טענה או פרסום. למטרה זו הסכים מנדלבליט בשעתו ליוזמה שהועלתה לקיים פגישה כאמור עם דן מרגלית, שעסקה בפרשת בועז הרפז" .

עוד מסר היועמ"ש כי "אין בכוונתנו להידרש לשאלות בעלמא או לספקולציות למיניהן על שיחות שניהל או לא ניהל מנדלבליט בעבר, כשכיהן כמזכיר הממשלה.

"ניר חפץ אכן הכיר בין מנדלבליט לבין מרגלית, אך לא השתתף במהלך הפגישה עצמה, שהתקיימה בראשית אוגוסט 2015. מנדלבליט, שהיה אז מזכיר הממשלה, הכיר את מר חפץ היכרות שטחית, ולא היו ביניהם יחסים אישיים או קרובים. היכרות זו ודאי שאיננה מקימה עילה כלשהי לפסול את היועץ מטיפול בפרשות האחרונות".