מיקרוסופט חידשה אוטומטית מנוי לתוכנה - ותפצה ב-250 א' ש'

זאת במסגרת הסדר בבקשה לתביעה ייצוגית, בה נטען כי מיקרוסופט מוכרת מנוי לתקופה קצובה של חודש לשירות אופיס 365 Personal המתחדש באופן אוטומטי וחד-צדדי ■ ההסדר קובע כי מיקרוסופט תשנה את הגדרת המנוי ותיתן ללקוחותיה הטבה בשווי מאות אלפי שקלים

אופיס 365 / צילום: ג'ים יאנג, רויטרס
אופיס 365 / צילום: ג'ים יאנג, רויטרס

מיקרוסופט תעניק הטבה בשווי 250 אלף שקל למנויה - כך קובע הסדר במסגרת בקשה להכרה בתביעה כייצוגית נגד מיקרוסופט ישראל.

בבקשה נטען כי מיקרוסופט מוכרת מנוי לתקופה קצובה של חודש לשירות אופיס 365 Personal המתחדש באופן אוטומטי וחד-צדדי - התנהלות זו, כך טוען התובע, מנוגדת לחוק הגנת הצרכן.

גם לאחר אישור ההסדר טענה מיקרוסופט כי היא אינה מפרה את החוק, משום שלשיטתה המנוי לאופיס 365 הוא עסקה מתמשכת ולא עסקה לתקופה קצובה בת חודש.

עוד טענה החברה כי הסוגיה נתונה למיקרוסופט בחו"ל, אולם היות ומדובר בהסדר הדורש ממנה לערוך שינוי טכני בלבד, ו"על-מנת לחסוך בהוצאות הגבוהות הנובעות גם בשל כך שהמשיבה הרלוונטית היא חברה זרה (ולא מיקרוסופט ישראל), ניאותה מיקרוסופט להגיע להסדר הסתלקות מתוגמל לסיום בקשת האישור".

ההסדר קובע כי מיקרוסופט תשנה את הגדרת המנוי וכאמור תיתן הטבה בשווי של מאות אלפי שקלים ללקוחותיה. השינוי האמור מתייחס לתנאי ההתקשרות כפי שיופיעו באתר האינטרנט של החברה בישראל, כך שהמנוי לא יחודש עוד באופן אוטומטי וחד-צדדי. המנוי שיוצע יהיה מנוי מתמשך בתשלום חודשי.

ההטבה קובעת כי מיקרוסופט תעניק לכל לקוחותיה המנויים במנוי חודשי לשירות אופיס 365 Personal קוד למימוש מנוי לחודש אחד בחינם. החברה תיידע את הלקוחות הזכאים לקבלת ההטבה בדוא"ל, בו יקבלו הלקוחות קוד למימוש ההטבה.

בהסדר נומק כי ההטבות עדיפה על פני החזר כספי למנויים קיימים, שהוא "תהליך אינטנסיבי, מסובך ויקר, ולמעלה מכך הוא אינו מבטיח כי הלקוח יקבל את התשלום".

חברי הקבוצה שיקבלו את ההטבה כוללים את כל המנויים במנוי חודשי הקיימים, סך כולל של 8,347 מנויים. המחיר של כל מנוי הוא 30 שקל, ומכאן ששווי ההטבה הכולל עומד על 250,410 שקל.

עוד תשלם מיקרוסופט 15,000 שקל לתובע ו-60,000 שקל לבא-כוחו, עו"ד ליאור חאיק. את מיקרוסופט ייצג עו"ד ירון רייטר.