ביהמ"ש אישר לנאמני הוניגמן לקחת הלוואה ולפרסם מכרז

ההלוואה תהיה בסך 5 מיליון שקל ותאפשר לממן את תקופת הקפאת ההליכים בריבית שנתית של 5% ■ החובות של הוניגמן מוערכים ב-234 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-120 מיליון שקל לבנקים

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

נאמני הוניגמן קיבלו אישור ליטול הלוואה בסך של 5 מיליון שקל ולפרסם מכרז לרכישת הרשת, כך קבע היום (א') בית המשפט המחוזי בתל-אביב. בכל הנוגע לשאר הבקשות לרבות תקופת ההקפאה, תנאי ההקפאה, היקפה, תכולתה של ההקפאה וזהותם של הנאמנים הודיע השופט כי תינתן החלטה בהמשך היום. זהו הדיון הראשון שמתקיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב מאז הועבר התיק מבית המשפט המחוזי בנצרת, בעקבות בקשת בנק מזרחי טפחות וחרף התנגדות הנאמנים.

מדובר בהלוואה שתאפשר לממן את תקופת ההקפאה, או לפחות להתניע את הליך ההקפאה, כאשר הריבית שבה מדובר היא ריבית שנתית בשיעור של 5%. השופט חגי ברנר ציין בהחלטתו כי לא עומדות על הפרק הצעות אלטרנטיביות למימון פעילותה של החברה בתקופת ההקפאה, ומשכך ובהמלצת הנאמנים יאשר את נטילת ההלוואה. ההלוואה תילקח מחברת גמא ניהול וסליקה.

כמו כן, כאמור, אישר השופט את בקשת הנאמנים לפרסם מכרז לרכישת החברה ונכסיה, או רכישת פעילות החברה בשלמות או בחלקים.

בנוגע לשכרם של העובדים, קבע השופט, כי יש לאפשר לנאמנים פרק זמן קצר על מנת להגיש בקשה מושכלת, אליה תצורף גם עמדת הכנ"ר על מנת שניתן יהיה לשלם לעובדים את המגיע להם במועד.

בחמישי האחרון נודע כי המאבק שניהלו נאמני הוניגמן, עו"ד קרן רייכבך-סגל ורו"ח בועז גזית, למנוע את העברת תיק הקפאת ההליכים מבית המשפט המחוזי בנצרת לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נכשל - כך פסק היום השופט עאטף עיילבוני, שקיבל את בקשת בנק מזרחי-טפחות להעברת התיק לת"א. משמעות העברת התיק לבית המשפט בתל-אביב היא שההחלטות שכבר ניתנו עשויות להיפתח מחדש, ביניהן מינוי הנאמנים.

בפסיקתו התייחס השופט לכך שמקום יצירת מרבית חובותיה של החברה הוא במחוז השיפוט של בית המשפט תל-אביב, וכי במחוז השיפוט של בית המשפט בנצרת מצויים 22 סניפים בלבד מתוך 137 סניפי החברה, כאשר באזור תל-אביב מצויים כ-48 סניפים.

חברת האופנה הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, נכנסה לפני כשבוע וחצי להליך של הקפאת הליכים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-234 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-120 מיליון שקל לבנקים.

קבוצת הוניגמן שנוסדה ב-1978 נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן. הקבוצה מנהלת 3 מותגים: הוניגמן נשים, TNT והוניגמן קידס. הקבוצה מעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים.