"החקירה לא סובלת דיחוי": אלוביץ, חפץ וקמיר יישארו במעצר

(עדכון) - מעצר אלי קמיר הוארך עד 28 בפברואר, ומעצרם של שאול אלוביץ וניר חפץ - עד 4 במארס ■ איריס ואור אלוביץ, סטלה הנדלר ועמיקם שורר שוחררו למעצר-בית ■ אלוביץ' וחפץ ערערו למחוזי: "זיהום הליכי המעצר מחייב לשחררנו" ■ נתניהו: האמת לא מפריעה למסע ההכפשה

ניר חפץ ושאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי
ניר חפץ ושאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עלאא מסראווה, הורה היום (ב') אחר-הצהריים על הארכת מעצרם של שאול אלוביץ', אלי קמיר וניר חפץ.  

השופט ציין בהחלטתו כי לצורך בחינת התשתית הראייתית הוא בחן את החומרים שהוגשו לבית המשפט. בנוסף, לדבריו, "במהלך הדיון קיבלתי תשובות מנציגי היחידה החוקרת. מדובר במפרשה מורכבת בחשד לעבירות שבוצעו על-ידי נושאי תפקידים בכירים. קשה להמעיט בחומר החשדות, ולמיטב שיפוטי, הדרישה לחשד בסיסי התקיימה עוד לפני גל המעצרים הנוכחי". 

לדברי השופט מסראווה, "שחרור החשודים בשלב זה עלול להביא לפגיעה קשה בחקירה. אשר לפגיעה הנטענת בהליך וטענת ההגנה מן הצדק נוכח ההתפתחויות מאתמול (הכוונה לחשיפת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועו"ד ערן שחם-שביט מרשות ניירות ערך בנוגע לתיאום הארכות המעצר) - גם אם נייחס לנתון זה את מלוא המשקל ונתעלם מהבירור בו זה נתון, עדיין אל מול כל אלה עומד אינטרס הציבור נוכח התשתית הראייתית. תפקידו של בית המשפט הוא לערוך איזונים בין האינטרסים השונים. ידו של האינטרס הציבורי על העליונה. בשלב הנוכחי של החקירה, ביחס לחשודים שבפניי, אין החקירה סובלת דחייה". 

לפיכך, השופט קבע כי מעצרו של אלי קמיר הוארך עד 28 בפברואר, ומעצרם של אלוביץ' וחפץ הוארך עד 4 במארס. 

אלי קמיר/ צילום: אמיר מאירי
 אלי קמיר/ צילום: אמיר מאירי

נציין כי לגבי קמיר המעצר למעשה קוצר, שכן מעצרו היה אמור להסתיים ב-1 במארס. מעצרו של קמיר קוצר כי לגביו השופט התלבט אם יש להסתפק בחלופת מעצר, אבל באותה נשימה אמר ביחס אליו שהחקירה נמצאת בראשיתה, ושיש פעולות רבות לשיבוש. 

שאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי
 שאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי

עו"ד ז'אק חן, בא-כוחו של שאול אלוביץ', מסר לאחר ההחלטה: "בית המשפט דחה את טענותינו, ואנו סבורים כי הוא שגה, אך אנו מכבדים החלטתו. דרכנו פתוחה לערער למחוזי". 

ניר חפץ/ צילום: אמיר מאירי
 ניר חפץ/ צילום: אמיר מאירי

ערעור למחוזי: "זיהום קשה של הליכי המעצר"

בהמשך הערב נודע כי באי-כוחם של ניר חפץ ושאול אלוביץ' הגישו לבית המשפט המחוזי ערעור על הארכת המעצר. הדיון יתקיים מחר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשעה 9:00.

בערעור שהגישו שני עורכי הדין נכתב כי "אין חולק כי מעצרם של העוררים עד עתה התגלה כמעצר בלתי חוקי, כשהמשכו פוגע פגיעה אנושה בתחושת הצדק. האפשרות לטעון טענות להגנה מן הצדק כבר קנתה לה שביתה בפסיקתו של בית המשפט העליון, ובלבד שבצידה ביסוס עובדתי הולם". 

 את הביסוס העובדתי, כותבים עורכי הדין, יש לראות בענייננו בעצם העובדה כי השופטת הזכירה "מתווה" בעניין הארכות המעצר: "טענת ההגנה מן הצדק בערר דנא היא ברורה ומזוקקת ולא נדרשת עוד לבירור עובדתי נוסף, ומחייבת, כאמור, את שחרורם של העוררים ממעצר. לא ייתכן כי שופטת בישראל תסכם על 'מתווה' עם תובע, תסכים מראש ולפני דיון להארכות מעצר, אך בסופו של יום המשיבה תבקש את המשך הארכת מעצרם של העוררים. הדבר עומד בניגוד לדוקטרינת ההשתק השיפוטי". 

בסיכום הערר כתבו עורכי הדין קוסטליץ וחן כי "לטענת העוררים, טעה בית המשפט הנכבד קמא כאשר האריך את המעצר ב-7 ימים. שחרורם של העוררים מחויב לאור זיהומם הקשה של הליכי המעצר בעניינם, באופן שאינו ניתן עוד לריפוי אלא על-ידי שחרורם ממעצר", והם מבקשים את ביטול החלטת בית המשפט קמא, ו"להורות על שחרורם של העוררים לחלופת מעצר".

איריס ואור אלוביץ', סטלה הנדלר ועמיקם שורר ישוחררו למעצר-בית

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בתל-אביב החל לדון הבוקר בבקשת חשודי פרשת בזק (תיק 4000) לשחררם לאלתר מהמעצר, בטענה לפגיעה קשה בזכויותיהם, כפי שזו באה לביטוי בהתכתבות בין השופטת שהאריכה את המעצרים, רונית פוזננסקי-כץ, לבין חוקר רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט.

בית המשפט קבע כי איריס ואור אלוביץ' ישוחררו היום לביתם בהסכמת המשטרה. עמיקם שורר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבזק, שוחרר ל-5 ימי מעצר-בית. 

בא-כוחו של אור אלוביץ' מסר בתגובה לשחרורו ממעצר: "מרשנו שוחרר הבוקר לביתו, ממעצר שמלכתחילה לא הייתה כל הצדקה בדין שיימצא בו. לאורך כל תקופת מעצרו של מרשנו, דחינו את טענות רשויות החקירה בעניינו וטענו נחרצות, כי אין כל עילת מעצר, וכי הראיות אינן מבססות חשד סביר נגדו בפרשה. לצערנו, דברינו נפלו על אוזניים ערלות עד כה, וכעת ברורה לכל הסיבה לכך".

באשר לאיריס אלוביץ' אמר השופט: "עיינתי בחומרי החקירה ביחס לאיריס אלוביץ' ומצאתי חשד סביר הקושר החשודה למיוחס לה ברמה המבוקשת בשלב זה של ההליך. כוונתי לשחרר החשודה בתנאים המגבילים המינימליים שישמרו על החשודה וזכויותיה".

השופט הורה על שחרורה של איריס אלוביץ' בתנאים הבאים: התייצבות במשטרה לפי דרישה, איסור יציאה מהארץ למשך 10 ימים, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק למשך 45 יום מהיום, אי-יצירת קשר עם המעורבים בפרשה זו למשך 45 יום, התחייבות עצמית וכן ערבות צד ג'. 

גם הנדלר תשוחרר

בהמשך, בדיון בנוגע למנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אמר בא-כוחה, עו"ד נתי שמחוני, כי "עניינה של הנדלר שונה מזה של אלוביץ'. כך או כך, אין לנתק הבקשה שמונחת בפני השופט מאירועי הבוקר. לו הדברים היו מתנהלים כסדרם, הנדלר הייתה משתחררת ב-18 לחודש". 

לדבריו, "הפרשה החלה ב-20.6.17, ואז הנדלר נחקרה ושוחררה ללא הגעה לבית המשפט. היחידה החוקרת נתנה בה אמון. מאוחר יותר שוחררה בערובה. כמו שלא מעלה באמון שנתן בה בית המשפט אז - הדברים קשורים בטבורם, וגם היום יש מקום להורות על שחרורה לאלתר והמשך תפקודה כמנכ"לית בזק גם אם במגבלות כאלה ואחרות. היום יותר מתמיד - היעתרות לבקשה כפי שמבקשים חבריי הם פגיעה בחופש העיסוק. למה צריך תוספת של ערבות של 50 אלף שקל? יש ערבות בתוקף". 

עו"ד שמחוני התנגד לשחרורה של הנדלר בתנאי מעצר-הבית הכוללים את הרחקתה של ממשרדי בזק בנוסף ל-9 הימים בהם היא כבר מורחקת מהמשרדים. 

קצינת חקירות המשטרה, אור רובין, אמרה: "הפרשה שהייתה ביוני איננה קשורה אלא רק הולידה את הנוכחית. בזק בלב הפרשה, ולכן יש הכרח כדי למנוע את השיבוש - להרחיק דווקא את סטלה. מבחינתנו נדרשת אי-צירת קשר עם החשודים ולא רק אי-יצירת קשר בנושאי הפרשה". 

עו"ד נתי שמחוני התנגד, והשופט אמר: "עיינתי בחומרי החקירה בתיק ביחס להנדלר, ודעתי היא שקיים חשד סביר בעוצמה הנדרשת בשלב זה להליך, הקושר בין החשודה למיוחס לה". 

השופט הורה על שחרורה של הנדלר בתנאים מגבילים, ובהם התייצבות במשטרה לפי דרישה, מעצר-בית למשך 7 ימים ואיסור יצירת קשר ביחס לפרשה הנחקרת. בנוסף נקבע כי הפקדת העירבון בתיק הקודם תשמש גם בתיק זה. כמו כן, היא מורחקת מבזק למשך 30 יום. 

"שאול אלוביץ' עבר מסע שיימינג שלא זכור כזה"

עו"ד ז'אק חן, בא-כוחו של שאול אלוביץ', שאל בדיון את קצינת חקירות המשטרה, אור רובין, "האם נכון לומר שההתכתבות שנחשפה אמש מקימה אצלכם חשש ויסוד סביר לשיבוש הליכי משפט".

רובין פנתה לשופט ואמרה: "אבקש לא להשיב. הבענו עמדתנו היום בבוקר ביחס לסוגיה. טרם התברר אם התבצעו שם דברים משמעתיים בעייתיים".

לדברי עו"ד חן: "מדובר במעצר נוסף בן 7 ימים של אדם בן 70 שאשתו ובנו עצורים, ובמקביל לחקירה הגלויה עוקל ונתפס כל רכושו עלי אדמות. חוקרים פשטו על ביתו, עקרו תמונות מהקירות ועקרו פסלים מהגינה. הוא עבר מסע שיימינג שלא זכור כזה. כל מי שמושך בקולמוס - היה לו מה לומר. אף אחד לא חס עליו, וחרב עליו עולמו. ערכו לו במעצר מסדר קופים, סליחה על הביטוי, וכל זה היה רק עטיפה לחקירות מהבוקר עד הלילה.

"התנאים הללו מחפירים, ואין בינם לבין גילוי האמת דבר וחצי דבר. החוקרים מטיחים בו לשנות פאזה כי יסיים את חייו בכלא, ואם לא - רק יהיה מוכר בסופרמרקט. לחצו עליו להודות, והוא אמר להם 'אתם מבקשים ממני לשקר, אבל אני לא רוצה לשקר'". 

בא-כוחו של אלוביץ' הוסיף: "אם מבקשים 10 ימי מעצר, אין כאן הפנמה של מה שקרה אתמול" - וציטט, לשם המחשה, מדברי עו"ד שחם-שביט בהודעתו לעיתונות היום. 

נציגת רשות ניירות ערך טענה כי "מר אלוביץ' הוכיח במעשיו לפי הנספח הסודי שלא ניתן לסמוך עליו. החשדות הם למתן שוחד וטובות הנאה של עד כדי מיליארד שקל". 

עוד לדבריה, "העילה להארכת מעצר והחשד לשיבוש גם היא חמורה. אמנם עצם ההתכתבות חמורה, אבל מכאן ועד לטעון שכל המעצר בלתי חוקי או שהחקירה שובשה - המרחק עצום. יש להמתין לבירור. מהתכתובת בעיתון, על פניו, עולה כי כל החומר היה פרוש בפני השופטת, ועל סמך החומר היא החליטה".

עו"ד חן: "אני לא קורא לשפוט מוקדם מדי את השופטת ונציג רשות ניירות ערך, שעד התקלה הזו הקדישו חייהם לשירות הציבורי, אבל הפער בין הנסיבות לבין הבקשה הוא בלתי נסבל".

בשלב זה שאול אלוביץ עצמו החל לדבר ואמר: "החקירה הייתה תחת ניסיון לפגוע בכל אשר לי ובנשמתי. מדדתי את לחץ הדם שלי 3 פעמים, אבל מנסים לנצל את המעצר כדי לשבור אותי וכדי שאודה במשהו שלא עשיתי מעולם. אמרתי שלא אודה לעולם במשהו שלא עשיתי, גם אם אקבל התקף לב. נפשית ובריאותית יחסלו אותי, אבל לא אודה". 

ניר חפץ: "אני נקי-כפיים"

עו"ד ירון קוסטליץ, המייצג את ניר חפץ, ציין בדיון כי בנסיבות של אמש - וציטט מהתכתובת "אנחנו הולכים לפי המתווה שדיברנו עליו" - הרי שיש כאן מעצר לא חוקי. לדבריו, "אם חפצי חיים אנחנו ורוצים להקנות משמעות לדוקטרינת ההגנה מן הצדק, הדרך היחידה היא לשחרר לאלתר את ניר חפץ". 

בדיון מתגלה כי על אף מה שסוכם, לא כל מה שהיה בפני השופטת פוזננסקי-כץ הועבר לשופט מסראווה: עו"ד קוסטליץ הזכיר את הודעתו של חפץ מ-27.7.17 שאיננה בפני השופט.

לדברי קוסטליץ, "הוא לא נשאל שום שאלה - מי זו גרסטל, מי זה קמיר, מי זה נתניהו - רק קיבל הודעה בהתחלה על כך שהוא חשוד בהצעת שוחד לגרסטל".

קוסטליץ ביקש לדחות את בקשת הארכת המעצר, שבפני עצמו לדעתו אינו חוקי. נציגת רשות ניירות ערך השיבה לכך: "מדובר בחשוד מתוחכם שמיוחסות לו עבירות שיבוש יחד עם עבירות על טוהר המידות ולקיחת מתת ביחד עם אחרים". 

לדברי עו"ד קוסטליץ, "התרופה לפגם הקולוסאלי מאתמול היא שלא תהיה אכיפה בררנית - הארכת מעצר ב-7 ימים במקום 8 אל מול שחרור הביתה של אחרים". 

בשלב זה הל לדבר חפץ עצמו ואמר: "הייתי רוצה להציג לבית המשפט כיצד זכיתי למרמס בתיק 4000 וגם בתיק 1270. בשתי הארכות המעצר שנתת אתה, השופט, אני יכול לתת לבית המשפט רק מילות הערכה. אבל בית המשפט לא ידע הכול בעניין 1270: רק לאחר ההקראה נעשתה האזהרה, ולולא הפרסום בתקשורת לא הייתי יודע מהם פרטי החשדות. החשדות שם חמורים לפחות כמו בתיק 4000, אבל שם כבמטה קסם שוחררתי בלי תנאים".

לדברי חפץ, "עד היום פגשתי 30 חוקרים שונים זה מזה. הלהט שבו המערכת מפעילה עליי המכבש - האמן לי אדוני, לא ראית מימיך. לכן אני מבקש מבית המשפט לשחרר אותי. אני נקי-כפיים, ועומדת לי חזקת החפות". 

בהמשך, בדיון על אלי קמיר, נציגות המשטרה ורשות ניירות ערך אישרו כי השאלה היחידה בחקירת קמיר שקשורה לוואלה "נגעה ל-SMS יחיד שקיבל והעביר", וזה עלה כבר בחקירה ב-2017. 

"מעצר בלתי חוקי בעליל" 

מוקדם יותר הבוקר, בפתח הדיון, פנה ז'אק חן, בא-כוחו של אלוביץ', לבית המשפט, וטען: "יש לשחררו לאלתר ממעצרו הבלתי חוקי בעליל. זו בקשה שעומדת על רגליה שלה בעקבות חשיפת ההתכתבות (בין השופטת וחוקר רשות ניירות ערך). נזרקו על אלוביץ אבני בליסטרה מול עדת צלמים שהסירו ממנו צלם אנוש. זה נכון גם לחוקר ולשופטת. הם כשלו, אבל לא נתייחס אליהן באותו האופן. יש להורות לאלתר על שחרור כל העצורים. מעצרם בלתי חוקי בעליל. את המקולקל אי-אפשר לתקן. הליך המעצרים זוהם ללא תקנה".

השופט עלאא מסארווה הקשיב רוב קשב לפרקליטו של אלוביץ, שביקר בחריפות חסרת תקדים את הליכי המעצר. "ההסכמות שאנחנו נתנו להארכות מעצר בדיונים הקודמים התבססו על מצגים לא נכונים למרבה הצער". עו"ד חן המשיך בהקראת התוכן השערורייתית בין השופטת לחוקר.

"למעשה, בית משפט בישראל תחת דגל ישראל בהליך אמר במו פיו שמדובר בהצגה אחת גדולה", הדגיש בא-כוחו של אלוביץ'. "זה פגם במרקם הגנטי של הליך המעצר. זהו זיהום מוחלט של ההליך. המשפט החמור מכל שנאמר: אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות. כלומר, מה שנחשף הוא קצה קצהו של קרחון. היו דיונים קודם לכן בין השופטת לחוקר שבו הם גלגלו את הדבר הזה".

מדובר בנאום תוכחה קשה של סנגורו של אלוביץ. עם זאת, הוא סייג ואמר כי "המדינה נמצאת בשעתה הקשה ואני האחרון לחבוט בה".

דיון הארכת מעצר בזק / צילום: שלומי יוסף
 דיון הארכת מעצר בזק / צילום: שלומי יוסף

"לא מדובר ברוצח"

סנגורו של אלוביץ טען בדיון כי המעצר הבלתי חוקי מחייב שחרור ללא קשר לחשד. "לא מדובר ברוצח. לא חוכמה לחוקק את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולכתוב פסקי דין נאורים. צריך גם לתרגם את זה למציאות ולמעשה. תחושת הצדק ורוממות כבוד האדם מחייבים שהשופט יפעל למראית פני הצדק. אין אזרח בישראל שלא מבין היום שנפל פגם מהותי במעצר".

מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות, יהודית תירוש, שהתייצבה לדיון, אמרה כי "למרות שבדרך-כלל איננו מגיעים לדיוני הארכות מעצר, ראינו לנכון להתייצב ולמסור כי אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. השופטת פוזננסקי-כץ ועו"ד ערן שחם-שביט מצויים מאז שעות הבוקר בחקירה משמעתית. כמובן שלא היינו מודעים לאירוע, ואין לי אלא להצטער בשביל המדינה. לצד זאת יש תיק חקירה. מדובר בראיות לחשש שיבוש מהחמורים שראינו (בתיק 4000 - מ.ר). יש צרכים חקירתיים נדרשים".

לשאלת השופט כי "האם התחשבתם באירועים לצורך בקשת ההארכה", ענתה תירוש כי "בהחלט נעשתה חשיבה מחודשת. מלכתחילה ביקשנו 8 ימים וירדנו ל-7. זה מכביד על החקירה אבל לקחנו נטל בגלל אירועי האתמול. הגנה מן הצדק היא טענה חשובה, אך לא עומדת לבדה. אנו סומכים על בית המשפט שידון בבקשה בעניין קמיר, לא היינו מתייצבים כאן לולא היינו חושבים שיש טעם במעצר".

עו"ד חן, עורך דינו של אלוביץ', ממשיך וטוען כי "בנוסף בעניין השיבוש, העבירות המיוחסות לו אינן של שיבוש. מעולם לא ראיתי בעבודתי בשירות המדינה דברים כאלה. כל מעשה שיבוש מחוויר לעומת מה שראינו אתמול".

תירוש ענתה לדבריו אלה: "גם אם זה מעצר בלתי חוקי - הפסיקה בעניין אלקריץ אומרת שגם אם יש מעצר לא חוקי, זה לא משהו מכריע לגבי ההחלטה אם לשוב ולהורות על מעצר". בתגובה, השיב חן כי "בעניין אלקריץ המעצר היה לא חוקי בגלל 3 שעות איחור בהבאה. כאן יש מעצר של אדם בן 70 שעולמו חרב עליו".

דיון הארכת מעצר בזק, יהודית תירוש / צילום: שלומי יוסף
 דיון הארכת מעצר בזק, יהודית תירוש / צילום: שלומי יוסף

עורך דינו של ניר חפץ, עו"ד קוסטליץ, פנה ואמר לשופט: "אם דוקטורינת ההגנה מן הצדק לא מחייבת עכשיו שחרור מיידי של חפץ - מתי נפעיל אותה? הדוקטורינה באה לעולם לזעוק שיש לשחרר כשיש פגם בהליך. איך אפשר לטעון לשיבוש הליכי חקירה, כשהוא עצמו משבש ההליך? ההסכם הושג במרמה, על אף שאנו הסנגורים סמכנו על בית המשפט".

גם עורכת דינה של איריס אלוביץ, שמוקדם יותר שוחררה לביתה, הוסיפה ואמרה: "קשה לדמיין מצב בו הזכות הבסיסית יותר חיונית לחשוד מאשר הליכי חקירה ומעצר. אנו לא יודעים מה יש בדוחות הסודיים. לא הצלחתי לישון בלילה, הורדתי מהמדף את קפקא, ונחרדתי לגלות את הדמיון בינינו".

בשלב זה הורה השופט על הפסקה לצורך עיון בחומרי החקירה. "אם אחליט לקיים דיון משולב בבקשת השחרור ובבקשת המעצר, אז אבחן הטענה שהמעצר לא חוקי".

השופט מאסוולה / צילום: שלומי יוסף
 השופט מאסוולה / צילום: שלומי יוסף

"תיראי מופתעת; "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת"

אמש נחשף בחדשות עשר כי לפני אחד מדיוני הארכת המעצר תיאמו החוקר והשופטת בווטסאפ את הארכות המעצר בתיק 4000. בין היתר, כתב החוקר לשופטת כמה ימי מעצר בכוונת הרשות לבקש וציין כי "לפחות הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ) ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים". החוקר הציע לשופטת: "תיראי מופתעת" וזו השיבה: " אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

בהמשך כתב החוקר: " סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ) נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 את בהחלט יכולה לתת יומיים..." השופטת פוזננסקי-כץ ענתה: "אתה ממשיך לגלות לי הכול, ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".

חשיפת ההתכתבות החריגה עוררה מטבע הדברים סערה ציבורית. השופטת הוצאה לחופשה, ונקבע לה בירור בפני נציב התלונות על שופטים. כמו כן, נקבע כי החוקר שחם-שביט לא ימשיך בתפקידו ויעמוד לדין משמעתי. התיק הועבר לשופט עלאא מסראווה, והחשודים, בהם ניר חפץ, שאול אלוביץ וסטלה הנדלר, מיהרו כאמור להגיש בקשה דחופה לשחרורם מהמעצר בשל ההתנהלות שנחשפה.

לטענת החשודים, הפגיעה הקשה בזכויותיהם שמטילה צל על כל דיוני המעצר שנערכו בתיק מחייבת את שחרורם באופן מיידי. נזכיר כי ביום שישי הקרוב צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיחקר באזהרה בחשד לקבלת שוחד בתיק בזק.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התראיין הבוקר לתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם אפי טריגר בגלי צה"ל וקרא לשקול חקירה פלילית נגד השופטת והחוקר של רשות ניירות הערך. "יש פה מקרה חמור ביותר", אמר.

לשאלת טריגר האם למפכ"ל רוני אלשיך יש סיכוי לקבל שנת כהונה רביעית, השיב ארדן: "נו, באמת, אתה לא מצפה שאדון כאן בתפקוד המפכ"ל".

בסוגיית בזק אמר ארדן: "כשאמרתי שאפעל לחוקק חוק לפירוק בזק, הייתי חבר כנסת מהשורה. אחר-כך הצטרפתי לממשלה כשר לביטחון הפנים".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אין שחר לטענות נגד ראש הממשלה נתניהו. כל החלטותיו התקבלו בצורה עניינית והן מבוססות על גורמי המקצוע, וועדות מקצועיות והייעוץ המשפטי. כפי שמשרד המשפטים עצמו דיווח למבקר המדינה: ״ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים.

"האמת לא מפריעה למסע ההכפשה נגד ראש הממשלה. מיום ליום מנפחים את המספרים: בהתחלה עשרות מיליונים, אחר כך מאות מיליונים, היום מיליארד ומחר טריליון. אבל סופה של האמת לנצח והאוויר החם יצא גם מהבלון הזה - כי לא היה כלום".