פרשת המסרונים: גרסת ההגנה של חוקר רשות ניירות ערך

"כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ״ץ היתה עניינית", נמסר הבוקר מטעמו של עו"ד ערן שחם-שביט ■ "בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ"

ערן שחם שביט / אבי גבאי
ערן שחם שביט / אבי גבאי

פרשת המסרונים עתידה להיבחן בימים הקרובים בזכוכית מגדלת, אך כבר היום (ב') מספק היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, אשר אתמול פורסמו מסרונים שלו ושל השופטת שישבה בתיק 4000, השופטת רונית פוזננסקי-כץ - הסבר להתנהלותו בפרשה. עיקר גרסתו: הבהרתי לשופטת שגישתי מתונה יותר מגישת המשטרה בנוגע למעצרים.

על פי הפרסומים, עורך הדין שחם-שביט כתב לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", וזו השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". בהמשך הבהיר לה שביט כי הגם שבכוונת המשטרה ורשות ניירות ערך לבקש 3 ימי מעצר נוספים, היא בהחלט רשאית לפסוק יומיים בלבד.

את הדברים הללו הסביר הבוקר שחם-שביא לראשונה, באמצות עו"ד עודד סבוראי, שמסר כי עו"ד שחם-שביט החליט אמש, מיוזמתו, לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שרות המדינה. עוד הוא מסר כי במהלך היום יגיע עו"ד שחם-שביט לנציבות במטרה לקדם את הבירור ולהביא לסיומו המהיר.

"עו"ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ"ץ היתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו.

"חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך. את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח"מ) המורכב מחוקרי רשות ניירות ערך ומחוקרי להב 433.

"בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים.

"באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם-שביט את השופטת כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג רשות ניירות ערך - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו"ד שחם-שביט ישוב לעבודתו".