משרד התחבורה: הרפורמה ברב-קו לא תפגע באזרחים הוותיקים

בעקבות הפרסום אודות שינוי אופן טעינת הרב-קו, הודיעו במשרד התחבורה כי הרפורמה לא תפגע באזרחים ותיקים ■ בשלב הראשון, אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך לרכוש כרטיסים מהנהג כפי שעשו עד כה

רב קו / צילום: שאטרסטוק
רב קו / צילום: שאטרסטוק

בהמשך לפרסומים אתמול על רפורמת התשלומים באוטובוסים ותגובת הציבור לפיכך, מכריז היום (ב') משרד התחבורה כי אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת אצל הנהג בהנחה של 50%, זאת במהלך תקופת ההסתגלות.

המעבר לכרטוס חכם בתחבורה הציבורית שיתחיל בשלב ראשון בעיר ירושלים, קובע כי לא ניתן יהיה לטעון כרטיסי רב-קו באוטובוס עצמו אלא רק מראש. בשלב הבא, גם כרטיס לנסיעה בודדת ניתן יהיה לרכוש רק מבעוד מועד. הרפורמה תחל ב-8 במארס ומטרתה היא למנוע מהנהגים את ההתעסקות בכספים ואת הסחת הדעת במהלך הנסיעה, כנהוג במדינות רבות בעולם.


טעינת רב-קו תתאפשר באתר ובאפליקציה, בנקודות שיוקמו בתחנות בהן יש תנועה גדולה של נוסעים ובתשעת סניפי קופיקס בירושלים. בנוסף, שר התחבורה ישראל כץ הנחה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפתוח מרכזים להנפקת כרטיסי רב-קו לאזרחים הותיקים, בבתי אבות, בתי חולים ובמנהלים קהילתיים. כמו כן, יבחן המשרד פתיחת נקודות הנפקה נוספות, בהתאם לדרישה. במקביל פתח המשרד במסע הסברה שנועד ליידע את הציבור אודות הרפורמה והתועלות הרבות הגלומות בה.

בג"צ פסק לאחרונה, כי כל הזכאויות להנחות בתחבורה הציבורית ינתנו באמצעות שימוש בכרטיס רב-קו אישי, לפיו ניתן לזהות את זכאותו של הקשיש להנחה. למרות זאת, האזרחים הותיקים יוכלו להמשיך ולרכוש גם כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג בתקופת ההסתגלות.