שערוריית המסרונים: ישיבה דחופה הבוקר ברשות ניירות ערך

יו"ר הרשות, ענת גואטה: "חוזקו של כל ארגון נמדד גם ברגעים קשים ובמשברים, ואותם ערכים שמנחים אותנו יסייעו לנו להתגבר, ללמוד מהאירוע הזה, לצלוח אותו ולצאת ממנו מחוזקים

ענת גואטה / צילום: תמר מצפי
ענת גואטה / צילום: תמר מצפי

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, כינסה הבוקר (ב') את חוקרי הרשות לשיחה בעקבות חילופי המסרונים בין יועמ"ש מחלקת החקירות ברשות, עו"ד ערן שחם-שביט, לשופטת רונית פוזננסקי-כץ אמש ואמרה: "עוצמתה של רשות ניירות ערך הייתה תמיד במקצועיות, בהגינות ובשקט בהם אנחנו מבצעים את המשימה, בכבוד שאנחנו רוחשים לגופים המפוקחים ולזכויות הנחקרים, בשקיפות אותה אנחנו דורשים קודם כל מעצמנו וכן מהגופים המפוקחים, ברמת הציות וביראת הכבוד שאנחנו רוחשים לחוק. 

"על בסיס ערכים מנחים אלה מתנהלת גם החקירה המורכבת בפרשת בזק מתחילתה, ובזכותם מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר הגיעה לרמות מקצועיות ומצוינות מהגבוהות שיש. 

"האירוע שקרה אתמול אינו משקף את הערכים האלה. מדובר באירוע חריג וחמור שאסור שיקרה, אבל קרה. העניין מצוי כעת בבדיקה. ואנחנו כמובן גם נפיק מאירוע זה בתוך הארגון את הלקחים הנדרשים. אבל חשוב לי לציין שהאירוע הזה בשום פנים ואופן אינו פוגם בחקירה המעולה שבוצעה על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר בפרשת בזק ובממצאים שהושגו במסגרתה. 

"בהזדמנות הזו אני רוצה להדגיש את התמיכה ואת ההערכה הרבה שלי ושל כל הרשות לכל עובדי ומנהלי מחלקת חקירות. כולנו מודעים לחלוטין לעבודה המסורה שאתם עושים בחקירה הזאת בתנאים קשים, גאים בכם, וסומכים עליכם. 

"חוזקו של כל ארגון נמדד גם ברגעים קשים ובמשברים, ואותם ערכים שמנחים אותנו יסייעו לנו להתגבר, ללמוד מהאירוע הזה, לצלוח אותו ולצאת ממנו מחוזקים".