חברת בלנדר יוצאת לסבב גיוס של 16 מיליון דולר

הפלטפורמה להלוואות דיגיטליות הכריזה על סבב גיוס בהון ובחוב ■ גיוס זה משלים את סכום הגיוסים הכולל של החברה ל 23.5 מיליון דולר • מה הריבית הממוצעת על הלוואות?

מנכ"ל החברה ואחד המייסדים, ד"ר גל אביב / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל החברה ואחד המייסדים, ד"ר גל אביב / צילום: סיון פרג'

חברת בלנדר, שפיתחה פלטפורמה להלוואות דיגיטליות, הודיעה היום (ב') על סבב גיוס שני של 16 מיליון דולר בהון ובחוב. גיוס ההון היה בהובלת קרן בלומברג קפיטל וגיוס החוב מקבוצת אייפל האירופאית. גיוס זה משלים את סכום הגיוסים הכולל של החברה ל 23.5 מיליון דולר.

בלנדר פועלת עם רשיון פיננסי מסוג "Electronic Money Institution", המשמש גם את פייפאל, פייסבוק ועוד. הרישיון קרוב מאוד לרישיון בנקאי, ומאפשר לחברה להפעיל את פלטפורמת ההלוואות שלה בכלל השוק האירופאי המשותף, וכן לגשת למאגרי מידע באיחוד.

השירות שמציעה בלנדר הוא זול יותר מההלוואות שמציעות חברות האשראי, אך יקר יותר מהלוואה מהבנק. עם זאת, ד"ר גל אביב, מנכ"ל ומייסד משותף בבלנדר, אמר ל"גלובס" שהבנקים באירופה לא נותנים הלוואות בקלות: "הבנקים במשבר. היום לקחת הלוואה מהבנק באיטליה יכול לקחת שלוש עד החמישה שבועות, אם בכלל. אצלנו אפשר לקבל הלוואה באותו היום".

המהירות של ההלוואה דרך בלנדר מתאפשרת, לדברי אביב, בעזרת טכנולוגיית ביג דאטא שמייצרת לכל לקוח שני פרופילים במקביל: "פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרת בחינה של הלקוחות על בסיס פרופיל פיננסי וגם פרופיל התנהגותי. זה מאפשר לנו לעשות בדיקה על הלקוח בצורה מאוד מהירה.

"אנחנו מבקשים את האישור של הלקוח להתחבר לרשתות החברתיות שלו ולמאגרי מידע נוספים, שיש לנו גישה אליהם באיחוד האירופי בגלל שהרשיון שלנו הוא כמעט רישיון בנקאי. אנחנו מקושרים לעשרות רבות של מאגרי מידע ברחבי האיחוד, לגבי המצב הפיננסי והמשפחתי של הלקוחות, העבר הפלילי שלהם ועוד.

"מלבד מידע פיננסי אנחנו מסתכלים על ההתנהגות של הלקוח באינטרנט, ברשתות חברתיות. הצורה שאנחנו מתנהגים בעולם הוירטואלי מאוד קשורה לסוג האישיות שלנו. זה עוזר לנו לדעת אם זה אדם שיעמוד בהתחייבויות שלו או לא יעמוד בהתחייבויות שלו".

בניית פרופיל התנהגותי היא גישה סטטיסטית שנועדה לבחון איך אינספור סוגים של התנהגויות ישפיעו על ההסתברות שלקוח מסויים יחזיר או לא יחזיר הלוואה. לדברי אביב "זה מביא תוצאה מאוד מאוד מדויקת, והראיה היא שאחוזי הכשל בפלטפורמה הם מאוד מאוד נמוכים - באיזור האחוז לאורך 4 שנות פעילות".

מלבד הלוואות ישירות ללקוח, בלנדר גם עובדת עם בנקים באיחוד האירופי במודל White Label: החברה מוכרת לבנקים ומוסדות פיננסים את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה, והופכת לשותפה במערכי ההלוואות הדיגיטליות שלהם.

בשנה האחרונה החברה צמחה מ-20 עובדים בישראל, לחברה של קרוב ל-50 עובדים, בישראל, במילאנו ובגוש הבלטי. בלנדר מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי להתרחבות החברה בשוק האירופאי, ולמתן אשראי שיעמוד בנפחי הפעילות הגדלים, שלפי דיווחי החברה, כמעט שילשו את עצמם בחצי השנה האחרונה.

תעודת זהות:
מייסדים: ד"ר גל אביב (מנכ"ל), בועז אביב (סמנכ"ל טכנולוגיות) וברק גור (סמנכ"ל מוצרים).
איזורי פעילות: ישראל, איטליה והגוש הבלטי.
תחום: הלוואות דיגיטליות
סכום גיוס עד כה: 23.5 מיליון דולר בשלושה סבבים.
שנת ייסוד: 2014
משרדי החברה ממוקמים ברמת גן והיא מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 30 בישראל והיתר באירופה.
משקיעות בולטות: קרן בלומברג קפיטל וקבוצת אייפל.