הפחדנים והצבועים נגד החוקר והשופטת

הטענה שאדם הוא בחזקת זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו - היא תופסת רק לגבי ביבי?

עו"ד ערן שחם-שביט והשופטת רונית פוזננסקי-כץ / צילומים: איל יצהר ואוריה תדמור
עו"ד ערן שחם-שביט והשופטת רונית פוזננסקי-כץ / צילומים: איל יצהר ואוריה תדמור

אני מאוד לא אוהב את ההתנפלות על השופטת רונית פוזננסקי-כץ וחוקר רשות ניירות ערך ערן שחם-שביט. תותחי הליכוד, כמו גלעד ארדן וישראל כ"ץ וכל שאר הטוריאדורים האמיצים - שפוחדים לומר מילת ביקורת כלשהי על מנהיגם נתניהו - כאן הם מצאו קורבנות שהם אוהבים. חסרי כוח פוליטי, ללא הגנה ציבורית, האחת שופטת, השני חוקר ברשות ניירות ערך - אלה מוצגים על ידי גיבורי הליכוד כפושעים כמעט, ומכל מקום כאנשים שעשו מעשה איום ונורא. הם החליפו ביניהם מסרונים, שכאשר בודקים אותם היטב נראים תמימים למדי.

"פושעי" המסרונים

השופטת והחוקר גם לא קיבלו סחורות בשווי מיליון שקל, לא הוציאו כספים במרמה מאוצר המדינה, לא פיטרו עובדי ציבור כדי לקדם אינטרסים של מי שמיטיב אתם, בקיצור - לא חטאו ולא פשעו. אם הם אשמים במשהו, זה בטיפשות.

שיחות מן הסוג שיש במסרונים מתקיימות לרוב כשיחות חולין, במסדרונות בית המשפט ובטלפון. השופטת והחוקר עשו את הטעות שניהלו שיחה כזאת במסרונים. טעותם המשמעותית יותר הייתה עצם השיחה. שום דבר במסרונים אינו ממש משמעותי, בוודאי לא עברייני, אבל אלה שיחות שמוטב שלא ייערכו בין שופטים לבין הצדדים, בוודאי לא במעמד צד אחד.

קשר השקר

מכיוון שלא מדובר בביבי, דורשים גיבורי הליכוד את פיטוריהם של השופטת פוזננסקי-כץ ושל החוקר ערן שחם-שביט. את התפטרותו של ביבי הם לא מבקשים, למרות שיש המלצות משטרה להעמידו לדין על עבירות חמורות ביותר. זה בעיניהם לא נורא. השופטת והחוקר - זה נורא.

וזה לא הסוף. ההתנפלות של הימים האחרונים היא רק קדימון לטענה שהנה, הוכח שמערכת המשפט היא נגד ראש הממשלה. מה הקשר? לא משנה, הם כבר ימצאו קשר, וכדרכם הם יעשו זאת באמצעות שקר.

פרשי הדמגוגיה

יריב לוין, למשל, אינו יודע את נפשו מרוב זעם על מי? על חיות ושקד שהחליטו שעניין המסרונים ייבדק על-ידי נציב התלונות, במקום המשטרה. "זה טיוח", הוא רושף בסגנון ההמון. ומה עם ביבי? מה אמר לוין אי-פעם נגד מושחתי מפלגתו: כלום, כמובן. איש קטן שנטפל לחלשים. כמו גם ארדן וישראל כ"ץ, כל האילמים מפרשיות ביבי פתאום מצאו את לשונם ועלו על סוס הדמגוגיה.

אסור להיכנע להם

אסור להיכנע לצבועים הפחדנים. מי שמגוננים על ביבי ועל החשדות החמורים נגדו, לא יכולים לבוא בטענות על מעשים של אחרים. מה גם שלא מדובר במעשים, אלא בדיבורים - מיותרים בהחלט, אבל דיבורים. ואיפה הטענה שאדם הוא בחזקת זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו - היא תופסת רק לגבי ביבי?