מכה לנתניהו: בג"ץ עצר מינוי עפרה ברכה לנציבת שירות המדינה

זאת עד לדיון בעתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד רפי נץ-צנגוט נגד מינויה של ברכה, שנחשבת למועמדת המועדפת על רה"מ ■ לטענת העותר, שורה ארוכה של פגמים נפלו בעבודת ועדת האיתור שבחרה בברכה לתפקיד

עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק
עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק

מכה לראש הממשלה בנימין נתניהו: שופטי בג"ץ, עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז וענת ברון, הוציאו היום (ג') צו ארעי שמונע בינתיים את מינויה של עפרה ברכה לנציבת שירות המדינה. זאת, עד לדיון בעתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד רפי נץ-צנגוט נגד מינויה של ברכה, שנחשבת למועמדת המועדפת על נתניהו לתפקיד.

לטענת העותר, שורה ארוכה של פגמים נפלו בעבודת ועדת האיתור שבחרה בברכה לתפקיד.

בחודש ספטמבר האחרון נודע כי ברכה, מנהלת האגף לביקורת ברשויות המקומיות והממונה על הפיקוח הכספי על הרשויות המקומיות, היא המועמדת של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד נציבת שירות המדינה. אם תמונה, היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד. המינוי צריך לעבור אישור ממשלה, אחרי שברכה תצלח את הוועדה לבדיקת התאמתה לתפקיד.

בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נתניהו לשר הפנים אריה דרעי כי בכוונתו למנות את ברכה לתפקיד, ודרעי השיב לו כי הוא מברך על המינוי ויצטער על עזיבתה.

ברכה, 56, עבדה בעבר בצוותו של יעקב גנות בתקופה שהיה מנכ"ל משרד התחבורה. משם המשיכה ב-2007 עם גנות לרשות האוכלוסין וההגירה. כאשר גנות מונה לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה, ברכה נשארה במשרד הפנים ועסקה בפיקוח תקציבי על הרשויות המקומיות. נציב שירות המדינה הקודם, משה דיין, סיים את תפקידו לפני מספר חודשים, ואת התפקיד הבכיר מילא ממלא-מקום.

מאוחר יותר הוגשה עתירה נגד מינויה של ברכה, ונמתחה ביקורת על המינוי. לפני כחודש שופטי בג"ץ הבהירו כי הם שוקלים לפסול את ועדת המינוי, בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי, ולדרוש את הקמתה של ועדה חדשה.

בעתירה שהגיש עו"ד ד"ר נץ-צנגוט, הוא טען כאמור לשורה של פגמים בהקמתה של הוועדה שבחרה את ברכה לתפקיד החשוב. כך למשל, העותר הלין על אופן בחירת חברי הוועדה. לדברי העותר, אחד הפגמים המשמעותיים בעבודת הוועדה היה נוכחות משמעותית מדי של נציגי משרד ראש הממשלה בדיוניה. לטענתו, הדבר נוגד את עיקרון הפרדת רשויות ויכול להביא לפסילת הוועדה.