בכיר באגד קרוב למינוי לתפקיד סמנכ"ל הכספים בנת"ע

ערן כהן, לשעבר איש אגף התקציבים באוצר, מוביל בהתמודדות על התפקיד הבכיר ■ הסמנכ"ל הנוכחי, אושיק בן-עטר, פורש בתום ארבע שנים בחברה ועובר לתפקיד בכיר בחברת ערים

עבודות הרכבת הקלה / איל יצהר
עבודות הרכבת הקלה / איל יצהר

ערן כהן, בכיר באגד ולשעבר איש אגף התקציבים באוצר, מוביל בהתמודדות על תפקיד סמנכ"ל הכספים של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), החברה הממשלתית האחראית על הקמת פרויקט הרכבת הקלה. כמה עשרות מועמדים ניגשו למכרז שפרסמה נת"ע לתפקיד, כשהשמות הבולטים הם של כהן והסמנכ"לית לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, רויטל טופר חבר טוב.

הסמנכ"ל הנוכחי של נת"ע, אושיק בן-עטר, פורש בתום ארבע שנים בחברה ועובר לתפקיד בכיר בחברת ערים. בתקופתו של בן-עטר נכנס פרויקט הקו האדום לשלבי הביצוע וחל גידול משמעותי באומדן התקציבי שלו מסביבות 12 מיליארד שקל ל-16-17 מיליארד שקל. לפי הערכות רשמיות העבודות על הקו יסתיימו לקראת סוף 2021.

כהן הוא איש אגף תקציבים בעברו ומילא תפקידים של רכז תחבורה ורכז חינוך. יצויין כי בעבר נחסם המסלול של בוגרי האגף לתפקידי סמנכ"ל כספים בעקבות הנחיות שפרסם מנהל הרשות דורון כהן, אך ההנחיות רוככו בתקופתו של אורי יוגב. כהן עומד בהנחיות לאחר שניהל בשנים באחרונות את המחלקה הכלכלית בקואפרטיב אגד.