לאחר פתיחה שלילית - המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות

תאגיד הביטוח הצרפתי AXA מציע לרכוש את XL Group הניו-יורקית בכ-15.3 מיליארד דולר ■ מלחמת הסחר של טראמפ ערערה את המשקיעים בעולם ■ דוחות אורמת אכזבו

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בעליות שערים, לאחר פתיחה של ירידות. בבורסות אירופה נרשמה מגמה מעורבת, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה. 

נאסד"ק מטפס למעלה -1.6%. הדאו ב-1.5%.

 

רשויות הביטחון הלאומי האמריקאיות הורו לתאגיד המוליכים-למחצה קוואלקום  לעכב את אסיפת מחזיקי המניות השנתית (שתוכננה למחר) בחודש, ובכך לדחות את ההצבעה על הצעת הרכישה של ברודקום  הסינגפורית (117 מיליארד דולר). ההוראה מצביעה על עליית הסיכויים לחסימת העסקה על ידי הרגולטורים האמריקאיים - למרות הבטחת ברודקום להעביר את המטה שלה לארה"ב עוד לפני השלמת העסקה.

תאגיד הביטוח הצרפתי AXA  הודיע  כי הציע לרכוש את חברת הביטוח הניו-יורקית XL Group  עבור כ-15.3 מיליארד דולר. ההצעה משקפת מחיר של 57.60 דולר לכל מניית XL - פרמיה של 33% על מחיר הסגירה של המניות בסוף השבוע האחרון. כעת, מחזיקי המניות של XL ישקלו את העסקה, שביצועה יהיה כפוף גם למספר אישורים רגולטוריים.

פורסם מדד מנהלי הרכש האמריקאי, להוציא סקטור הייצור, לחודש פברואר. המדד רשם קריאה של 59.5 נקודות - גבוה מהצפוי. כל נתון מעל 50 נקודות מעיד על צמיחה כלכלית.

דוחות חברת התרופות פריגו  פורסמו בסוף השבוע האחרון, לאחר שנדחו עקב השלמת הליכים שנוגעים למס הכנסה. ב-2017 הציגה פריגו הכנסות של 4.9 מיליארד דולר, ירידה של 6.3% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-120 מיליון דולר, לעומת הפסד עתק של כ-4 מיליארד דולר שנרשם ב-2016 בשל מחיקה חשבונאית חד-פעמית. (לסיפור המלא)

דוחות אורמת טכנולוגיות  הישראלית אכזבו את המשקיעים, וגרמו לצניחה במנייתה במהלך סוף השבוע. אורמת רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של כ-166 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל ונמוך מתחזיות האנליסטים. (לסיפור המלא)