אמדוקס סוגרת פעילות בחיפה ומעבירה העובדים לרעננה

ההנהלה לעובדים: המעבר לרעננה - כחלק מהמעבר לסביבת DevOps ושאיפתנו לבנות סביבה שתקרב בין צוותי עבודה חוצי-ארגון ■ בחברה מבטיחים לקלוט את כל העובדים ברעננה, אך ייתכן שחלק מהעובדים יעזבו, כך שהמהלך עשוי לכלול גם צמצום בכוח-האדם

אמדוקס סוגרת את האתר שלה בחיפה ומעבירה את עובדיה בעיר למשרדי החברה ברעננה - כך נודע ל"גלובס".

עובדי החברה בחיפה קיבלו היום (ג') מכתב, ובו נכתב להם כי "כחלק מן המעבר של אמדוקס לסביבת DevOps ושאיפתנו לבנות סביבת עבודה שתקרב בין צוותי עבודה חוצי-ארגון, בעוד כחודש יעברו עובדי סניף חיפה לסניף רעננה. המעבר לעבוד בקרבה פיזית לצוותי העבודה האורגניים הוא צעד חשוב בדרך לעולם החדש של סביבה מאופיינת DevOps. החשיבות של עבודה משותפת, תוך הפריה הדדית ולמידה הינה קריטית להצלחתנו העסקית והערך של אינטראקציה מקצועית וחברתית על בסיס יומיומי הוא רב מאד".

במכתב, שנשלח על ידי מנהלת משאבי האנוש של אמדוקס ישראל ליטל פרוש דוד, נכתב לעובדים גם כי "חשוב לציין כי נשמרה משרתם של כל עובדי סניף חיפה, וכי אנו עושים כל מאמץ לייצר מעבר חלק לעובדינו, לרבות מתן פתרונות תחבורתיים. אמדוקס ישראל הינה נכס אסטרטגי לחברה ולכן, בנוסף לקמפוס החדש הנבנה ברעננה צפון, בכוונתנו להמשיך ולשמר את נוכחותנו גם בדרום וגם בצפון".

בעוד שבחברה מבטיחים לקלוט את כל עובדי האתר של חיפה ברעננה ולתת להם פתרונות תחבורתיים, לא מן הנמנע שלפחות חלק מהעובדים לא יעברו בסופו של דבר, על רקע המרחק בין שני האתרים, כך שנראה שהמהלך צפוי לכלול גם צמצום מסוים במצבת כוח-האדם.

אמדוקס, המנוהלת על ידי אלי גלמן, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת ונסחרת בנאסד"ק בשווי 9.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום בישראל 4,614 עובדים, ירידה של 1% ביחס ל-2016; העובדים בישראל מהווים כ-19% ממצבת כוח-האדם של אמדוקס. עובדיה בארץ מועסקים ברובם ברעננה, אך גם בשדרות, נצרת וחיפה - אתר שכאמור צפוי להיסגר כעת.

האתר בחיפה הוא הקטן בין אתרי החברה בארץ ובו כ-170 עובדים. בעבר פעלה אמדוקס גם מירושלים ומהוד השרון, אך מרכזים אלה אוחדו עם השנים עם פעילותה ברעננה. במהלך 2017, עלה מספר עובדי אמדוקס בהודו ב-9.6% ל-9,960, מעט מעל 40% מכלל עובדי החברה. גם בשאר העולם מספר העובדים קפץ בשיעור זהה לשל הודו, והגיע בסוף השנה ל-4,192.

בארה"ב המספר התכווץ ב-3.2% ל-4,346 עובדים. לאחרונה הודיעה החברה שבכוונתה להקים קמפוס חדש בישראל. אמדוקס חברה לאיש העסקים ג'ורג' חורש שמכר לפני כשנתיים וחצי קרקע ברעננה לחברת התרופות טבע, שתכננה להקים שם את המטה שלה; לאחר שטבע נקלעה לקשיים ניצל חורש את זכות הראשונים שהייתה לו לרכוש ממנה בחזרה את הקרקע, והוא חבר לאמדוקס שצפויה להקים על אותה קרקע את הקמפוס שלה בהשקעה של עד 350 מיליון דולר. ההשקעה כוללת השקעה הונית של עד 100 מיליון דולר ב-2018.