ביבי והקבינט המשפחתי

לא הייתי מביא אדם לבית המשפט על דברים שסיפר לאשתו

יאיר נתניהו  שרה נתניהו ובנימין נתניהו  / צילום: חיים צח - לע"מ
יאיר נתניהו שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ

בתקשורת עושים עניין גדול מה"גילוי" של ניר חפץ שלפיו שרה נתניהו ובנה יאיר משוחחים עם ראש הממשלה על ענייני מדינה ולפעמים משפיעים על החלטותיו. כאשר המידע מקבל כותרות ראשיות, ו"כולם" מדברים על זה, קשה לפעמים לחשוב בצורה שקולה וחסרת פניות, והתוצאה לעתים היא אובדן פרופורציה.

מכל חטאיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - ויש לו רבים וקשים - הדבר הזה הוא הכי פחות גרוע, ואולי בכלל לא גרוע. בא הבעל נתניהו הביתה, יושב עם אשתו ובנו הז'לוב שהפך להיות אחד הרהיטים ב"מעון". מטבע הדברים הוא נשאל איך עבר עליו היום, מטבע הדברים הוא מספר. מטבע הדברים הם מביעים את דעתם. זה לא משהו שביבי המציא, זהו נוהג מקובל ברוב המשפחות.

המצב המצוי

ואז האישה והבן מביעים את דעתם על מה ששמעו מראש הממשלה. עד כאן יש משהו שאינו בסדר? יהיו כאלה שיאמרו שראש הממשלה לא אמור להתחלק עם בני ביתו בדברים שקורים בלשכתו, בוודאי לא נושאי ביטחון. זה בהחלט המצב הרצוי. אלא שאם נהיה כנים עם עצמנו, זה לא הנוהג המצוי. אני מניח שבמשפחות רבות, אולי ברובן, בני זוג מתחלקים בסיפורים על עבודתם. אז נכון שלא כל בן זוג הוא ראש הממשלה, אבל זה לא הופך אותו לבן זוג שונה מאחרים.

בהתאם לטבע האנושי

יותר מכך - אי-אפשר למנוע מבן זוג להיות מושפע מעצות ודעות שהוא שומע מבני ביתו. אני אומר זאת תוך התעלמות מאישיותם ואופיים של בני הזוג נתניהו ובנם. אבל כנראה שלביבי יש דעה טובה על שניהם, ומכל מקום, שונה מזו של רוב האנשים. אז הם אומרים את דעתם, לפעמים צועקים אותה, והוא לפעמים מושפע. אם זה בניגוד לחוק - ואני מסופק בכך - זה עדיין בהתאם לטבע האנושי והמשפחתי.

לא ככל הנשים והבנים

כמובן שאם מתייחסים למקרה הספציפי, זה נראה קצת אחרת. שרה נתניהו היא לא ככל הנשים, ויאיר אינו ככל הצעירים, כפי שנוכחנו אינספור פעמים. כאשר מדובר באנשים כאלה, ייתכן שראש הממשלה היה צריך להפעיל שיקול-דעת מחמיר לגבי הנושאים שעליהם הוא מדבר איתם. אבל זה כבר סיפור אחר. לגופו של עניין, לא הייתי מביא אדם לבית המשפט על דברים שסיפר לאשתו (אבל לא לבנו).

מסכן ומסוכן

זה מביא אותי לתמיהה: מה עושה יאיר נתניהו במשך כל היום? למה הוא לא יוצא מבית הוריו כמו רוב הצעירים בגילו? למה הוא לא הולך לעבוד? או שמא עבודתו היא לייעץ לאביו ולרפד את האגו של אמו? בסך-הכול, לטעמי, מדובר בבחור מסכן ומסוכן. נוכחותו במעון ראש הממשלה היא לא דבר רצוי.