דחייה במכרז מחיר למשתכן של 1,300 יח"ד באצטדיון מכבי יפו

פרסום המכרז נדחה בכ-3 חודשים, מכיוון שהחוברת לא גובשה סופית, וטרם הוחלט מה ייעשה בפולשים ובדיירים המוגנים שבמתחם

אתר הפרוייקט בתל אביב   / צילום: תמר מצפי
אתר הפרוייקט בתל אביב / צילום: תמר מצפי

מכרז הענק לשיווק 1,279 יחידות דיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בעיר תל-אביב נדחה, כך על פי עדכון של רשות מקרקעי ישראל למכרז. מדובר במכרז הכולל שלושה מגרשים שונים הכוללים 527 יחדות דיור, 412 יחידות דיור ו-340 יחידות דיור, כולן על חורבות אצטדיון מכבי יפו בדרום תל-אביב, במסגרת תוכנית "מכבי יפו". מדובר על תוכנית החלה על שטח של כ-150 דונם, בין הרחובות נס לגויים מצפון, היינריך היינה (שלבים) ממזרח, רחוב עזה ובאר-שבע ממערב ורחוב נחל שורק מדרום.

המכרז פורסם לראשונה בדצמבר האחרון באתר האינטרנט של רמ"י, ללא חוברת המכרז. על פי אותו פרסום, חוברת המכרז הייתה אמורה להתפרסם ב-31 לינואר, ומועד סגירת המכרז להגשת הצעות נקבע ל-26 למארס. אולם, למרות שעבר כבר כמעט חודש מאז המועד בו הייתה אמורה להתפרסם החוברת, היא טרם פורסמה, ובימים האחרונים פרסמו ברמ"י מודעת עדכון בה נכתב כי מועד פרסום החוברת נדחה ל-23 באפריל ובמקביל מועד סגירת המכרז נדחה ל-28 במאי.

נזכיר כי כל עוד אין חוברת למכרז, הוא למעשה לא פורסם רשמית וכי זכאים רבים, כמו גם קבלנים ויזמים, ממתינים לפרסום החוברת, גם בשל הרצון לבחון את תנאי המכרז למציעים וגם בשביל לגלות מה יהיה מחיר המקסימום שייקבע, כלומר מה יהיה סדר הגודל של ההנחה בפרויקט. כעת נראה שכל הגורמים ייאלצו להמתין עוד חודשיים לפחות.

נציין שהמכרז יכלול ככל הנראה גם שיווק של כ-10% מכלל יחידות הדיור כדירות למכירה בשוק החופשי. על פי גורמים הבקיאים במכרז, הסיבה לדחיית פרסום החוברת היא "סגירת קצוות" והעובדה שהחוברת טרם גובשה סופית לפרסום. בין היתר עוד לא הוחלט מה ייעשה עם פולשים שנמצאים במתחם, כמו גם במבנים קיימים המאוכלסים בדיירים מוגנים, שעם מחציתם נחתמו הסכמי פינוי, ובפינוי מוסכים ובתי מלאכה.

נזכיר כי במקביל נמצא באוויר מכרז נוסף של מחיר למשתכן בתל-אביב, בשכונת קריית שלום, הכולל 74 יחידות דיור. גם מכרז זה נדחה לאחרונה. המועד המקורי בו הייתה אמורה להתפרסם חוברת מכרז היה 29 בינואר וסגירת המכרז נקבעה ל-26 בפברואר. כעת, לאחר הדחייה, חוברת המכרז אמורה להתפרסם רק ב-16 באפריל וסגירת המכרז נדחתה ל-21 במאי.