הסכם פירוד עם נתניהו

לא חייבים כלא, רק שיתחייב לעזוב את הפעילות הציבורית

בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר
בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר

עכשיו צריך לחתור להסכם עם בנימין נתניהו. לא כעד מדינה, כמובן, אלא הסכם להפרדת כוחות, משהו כמו ההסכמים שנחתמו עם מדינות ערב לאחר מלחמת יום הכיפורים. ההסכם צריך להיות בנוי על שני אדנים: האחד - מחיקה של כל תיקי נתניהו ואשתו; השני - התחייבות חוזית של נתניהו שלא ישוב לפעילות ציבורית. אף פעם. לעולם.

חובה לנסות

האם נתניהו יהיה מוכן לחתום על הסכם כזה? - אני חושב שאם עורכי דינו יבהירו לו שהוא הולך לכלא, שאין מנוס מכך - הוא יעדיף הסכם. אני מאמין שנתניהו מוכן לכל דבר - חוץ מאשר מאסר, שיכול לכלול גם את אשתו. בכל אופן, שווה לנסות. אני חושב שחובה לנסות. אפשר להבין את אלה הטוענים שחייבים למצות את הדין עם נתניהו, כולל מאסר.

עמדה לגיטימית

זו בהחלט עמדה לגיטימית. לא רק בגלל המעשים בהם הוא חשוד, אלא בעיקר גם בגלל חתירתו העקבית והצינית נגד אחדות העם, נגד המערכת המשפטית והשיסוי נגד השמאל. לטעמי, אלא החטאים הגדולים ביותר של נתניהו, גם אם אינם כלולים בספר החוקים הפלילי.

גם אני רוצה לראות כבר את הגב של נתניהו - אבל לא בהכרח כאשר הוא עובר בשערי הכלא. די לי בכך שנראה אותו יוצא מחיינו, אותו ואת בני ביתו, ו"מקורביו", ויועציו, והמיליארדרים שלו - הקבוצה המושחתת והמשחיתה.

דרך ההרס והפירוד

ויפה מאוד שעה אחת קודם, כי כל רגע שנתניהו ממשיך לכהן, הוא מרחיב ומחזק את הפירוד בעם ואת השחתתו. הוא הרי לא יישב בשקט ויקדיש את כל מאודו לטובת העם והמדינה. הוא יעשה את ההפך - יפעל בכל דרך, גם דרך ההרס והשנאה, אם יחשוב שאלה יכולים לעזור לו להיחלץ מהצבת הפלילית בה הוא נתון.

עדיין ביכולתו לגרום נזק רב. גם בתחום הביטחון, כפי שראינו ושמענו לאחרונה, אבל זה נכון לגבי כל התחומים וכל הערכים.

נואם וחשוד

הופעתו של נתניהו בפני הלובי היהודי בארה"ב הייתה מבריקה כרגיל. זה לא מפתיע, תמיד ידענו שהאיש הוא פרפורמר, נואם בחסד.

אבל איך אנחנו נראים במעמד כזה? בין המאזינים לנתניהו אין אחד שלא מודע למעשיו של נתניהו - החשודים כפליליים, הבלתי מוסריים, המגוחכים והמבישים; הם יודעים היטב שהוא בסוף דרכו. והם לא מסוגלים להבין איך הוא ממשיך להופיע כנציג של מדינה, איך ולמה הוא לא מתפטר או מפוטר. הם לא מבינים איך במדינת חוק כמו שלנו, אפשר שאדם כל-כך נגוע ימשיך לנהל את המדינה. גם אנחנו לא מבינים.