אל-על חוששת מביטול המונופול למומבאי - הוציאה דיווח מיידי

הודיעה כי אינה יודעת לאמוד בשלב זה את השפעת ביטול המונופול בקו למומבאי, זאת בעקבות הודעת אייר אינדיה על טיסותיה מישראל להודו מעל שמי ערב הסעודית ■ באל-על דורשים להשוות את תנאי התחרות באמצעות השוואת נתיבי טיסה זהים לשתי החברות

אתמול (ד') הודיעה חברת התעופה אייר אינדיה על התחלת מכירת הכרטיסים לטיסה המיועדת להתקיים ב-22 למארס מישראל לדלהי שבהודו מעל שמי ערב הסעודית. מחירי הטיסה יחלו ב-700 דולר, והטיסה תימשך כ-7 שעות לאור קיצור המסלול.

חברת התעופה אל-על לא מתכוונת לצפות מהצד בתחרות לטיסות ישירות להודו, כשהיא טסה כיום לבדה בקו למומבאי. הבוקר (ה') הוציאה אל-על  הודעה לבורסה, לפיה היא דורשת להשוות תנאים.

לשון ההודעה:

"חברת התעופה אייר אינדיה (Air India) החלה למכור אתמול, 7 במארס 2018, במערכותיה טיסות ישירות בין ישראל להודו החל מיום 22 במארס 2018, בנתיב טיסה קצר העובר מעל למדינות אשר חברות תעופה ישראליות, ובכללן החברה, אינן מורשות לטוס מעליהן.

"החברה מעריכה כי תקדים כאמור, אשר מהווה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה ומונע הזדמנות שווה והוגנת, ובפרט אם תאפשר מדינת ישראל לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים לעומת הנתיבים המתאפשרים לחברה, עלול לפגוע בפעילות החברה, באופן ובהיקף שהחברה אינה יודעת לכמת בשלב זה.

אייר אינדיאה / צילום: שאטרסטוק
 אייר אינדיאה / צילום: שאטרסטוק

"החברה פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים נוספים וביקשה להקפיד על הדדיות במתן זכויות הטיסה והמעבר, דהיינו לאפשר לחברה לטוס להודו בנתיב טיסה קצר כאמור, או לחלופין שנתיב הטיסה של החברה הזרה יותאם לנתיב המאושר כיום לחברות התעופה הישראליות.

"יצוין כי הערכת החברה לגבי השלכות תקדים כאמור מהווה מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. מידע זה תלוי בגורמים רבים אשר אינם בשליטת החברה, לרבות מתן אישורים לחברות תעופה זרות על-ידי המדינות הרלוונטיות, מימוש האישורים והוצאה לפועל של טיסות בנתיבים מקוצרים על-ידי חברות תעופה זרות וכיו"ב, ולפיכך הערכת החברה עשויה להשתנות בהתאם".