תמ"א 38 באשדוד: מה קיבלו הדיירים בתמורה לזכויות שהעבירו

במסגרת התוכנית תקבל כל דירה תוספת של 25 מ"ר לשטח המגורים ו-12 מ"ר מרפסת ■ היזם יקבל 29 דירות בגדלים משתנים, שאותן יוכל למכור בשוק החופשי

מבוא עיריית אשדוד /  צילום: איל יצהר הדמיה משה גז
מבוא עיריית אשדוד / צילום: איל יצהר הדמיה משה גז

סיפור בעלי הדירות:

אחת מבעלות הדירה בבניין מספרת: "לא פשוט לגור עם כל העבודות מסביב. כל מי שמתכנן להתקדם עם פרויקט כזה צריך להביא את זה בחשבון, ושבחורף לפעמים יש בעיות עם חשמל או הגשם. אבל במקרה שלנו אנחנו מקבלנים מענה לכל בעיה שיש. גם האבק זה מפגע רציני במהלך הבנייה, ולזה כל אחד דואג בעצמו. אבל עם כל הקושי, בסוף מקבלים את החיזוק ואת תוספת השטח שזה חשוב. אצלנו כולם רצו את הפרויקט ותהליך החתימה וההסכמה בין הדיירים היה די מהיר".

התמורה ליזם:

במסגרת הפרויקט יתווספו 2.5 קומות לבניין הקיים וקומת העמודים תיסגר. בפרויקט ייבנו 29 דירות חדשות אותן יוכל היזם למכור. מדובר בדירות בנות 3 ו-4 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. דירות 3 חדרים בשטח 80 מ"ר ומרפסת בשטח 12 מ"ר ודירות 4 חדרים בשטח 90 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר.

התמורה לבעלי הדירות:

הבניין הישן יחוזק בפני רעידות אדמה. כל דירה תקבל תוספת ממ"ד בשטח 10 מ"ר והרחבה של הסלון או המטבח או פינת האוכל, זאת במידת האפשר בכל דירה בכפוף לאילוצים הקונסטרוקטיביים. בסך הכל מדובר ב-25 מ"ר תוספת לכל דירה, בנוסף למרפסת בשטח 12 מ"ר.

חניה:

במקור היה חניון ציבורי. לאחר סיום הפרויקט, לכל דירה תהיה חניה, חלקן במתקן חניה אוטומטי.

לו"ז: 

הפרויקט נמצא בבנייה, לאחר סיום שלד. נכון להיום בביצוע מתקדם של עבודות חיפוי הבניין וביצוע עבודות תשתית בדירות ובשטחים המשותפים בבניין. צפי אכלוס עומד על כ-18 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב מבוא העירית 10-12, רובע ח׳, אשדוד.
המצב הישן: הבניין הישן נבנה בשנות ה־70', בן ארבע קומות עם 32 דירות (בניין בעל שתי כניסות עם 16 דירות בכל כניסה). שטח ממוצע של הדירות הקיימות עמד על 75 מ"ר. אין מעלית ואין חניה.
יזם וקבלן ביצוע: יהלום התחדשות עירונית מקבוצת BITAN GROUP
אדריכל: משה גז