חיים גבריאלי מונה ליו"ר דירקטוריון תנובה מטעם ברייט פוד

מדובר במינוי מפתיע, משום שלראשונה מאז רכשה הקבוצה את תנובה בשנת 2014, היא ממנה יושב-ראש ישראלי

חיים גבריאלי / צילום: תמר מצפי
חיים גבריאלי / צילום: תמר מצפי

9 חודשים אחרי שמונה לסגן יו"ר תנובה, מודיעה היום (א') קבוצת ברייט פוד על מינויו של חיים גבריאלי לכהן כיו"ר דירקטוריון תנובה מטעם ברייט פוד גרופ.

מדובר במינוי מפתיע, משום שלראשונה מאז רכשה הקבוצה את תנובה בשנת 2014, היא ממנה יו"ר שהוא ישראלי.

גבריאלי כיהן בעבר כמנכ"ל חברת אי.די.בי והיה יד-ימינו של נוחי דנקנר. בשנה שעברה מונה גבריאלי לסגן היו"ר אחרי שקודמו בתפקיד, יוסי שחר, פרש מתפקידו כ-8 חודשים קודם למינוי של גבריאלי. שחר היה הנציג הישראלי של חברת ברייט פוד.

הקבוצה מודיעה היום על שינויים בדירקטוריון תנובה, כ"חלק מתהליך שגרתי של החלפת חברי הדירקטוריון לאחר מספר שנים", כך לשון הודעתה. מתוך 6 חברי הדירקטוריון של ברייט פוד ימונו ארבעה חדשים, בנוסף ל-Zhao Jianfu וחיים גבריאלי שמכהנים כיום כדירקטורים.

הדירקטורים החדשים הם Wu Tonghong, נשיא ברייט פוד אינטרנשיונל; Wang Lily, סגנית נשיא ברייט פוד אינטרנשיונל; Fang Min, מנהל כללי של מחלקת השקעות ברייט פוד אינטרנשיונל; ו-Fu Yifeng, נשיא Shanghai winnerfield trading. 

מברייט פוד נמסר כי "חברי הדירקטוריון החדשים, בראשותו של מר Wu Tonghong, נשיא ברייט פוד International, אשר מונו היום, הם מנהלים בכירים אשר מביאים עמם ניסיון עשיר בתחום ניהול של קבוצות עסקיות גדולות ועם ניסיון עסקי בינלאומי. בשנתיים האחרונות תנובה ניצבה בפני אתגרים רבים. בתמיכת קבוצת ברייט פוד והשותפים שלנו מהקיבוצים ובהובלת דירקטוריון תנובה והנהלת החברה, אימצה תנובה תוכנית אסטרטגית חדשה ותוכנית רה-אורגניזציה והתייעלות אשר שיפרו באופן משמעותי את היעילות והביצועים שלה.

"תנובה עדיין עומדת בפני אתגרים, תוך שהיא ממשיכה לחתור להמשך צמיחה וביצוע השקעות חדשות כדי להבטיח פיתוח משמעותי בזירה המקומית והבינלאומית. אנו מאמינים בתנובה כחברה ישראלית ובצמיחתה בשוק המקומי, ויש לנו ביטחון בתרומתה של תנובה לכלכלת ישראל, כמו גם בהתרחבותה לשווקים הבינלאומיים, תוך ניצול הידע הרב, החדשנות והיכולות הגבוהות של החברה".

עוד מסרה כי החברה "תנובה חשובה לקבוצת ברייט פוד, ואנו מאמינים כי יחד עם העובדים המסורים של תנובה, מנכ"ל תנובה, צוות ההנהלה ושותפינו מהקיבוצים, נוכל לתמוך בתנובה בשנים הבאות ולהשקיע משאבים ומאמצים להצלחתה ולהמשיך להביא בעתיד ערך מוסף לצרכניה. אנו מודיעים היום על מינויו של חיים גבריאלי ליו"ר תנובה, זאת לאחר מספר חודשים בהם כיהן כסגן יו"ר החברה ולמד להכיר את החברה באופן יסודי. אנו מאמינים ביכולותיו ובטוחים כיגבריאלי ימשיך להשקיע את הידע והניסיון הרב שלו לטובת תנובה בארץ ובחו"ל". 

בתקופה האחרונה חוותה תנובה שינויים במצבת כוח-האדם שלה בגזרת הדרג הניהולי. בין היתר פרש נועם נתיב, ששימש כסמנכ"ל ויועץ המשפטי של תנובה. לפניו פרשו סמנכ"ל הכספים אופיר יעקוביאן, ששימש כסמנכ"ל כספים; איל ארד, ששימש כסמנכ"ל המכירות של החברה; גיא פרופר, מנהל החטיבה הבינלאומית; ליאור אלי, מנהל הבטיחות של תנובה; ועוד.

בחודש אוגוסט האחרון צנחו לראשונה מכירות תנובה לנתח שוק של מתחת ל-50% במעדנייה ובמקרר החלב. תנובה חוותה את התחרות בענף שנתנה את אותותיה בין היתר על-ידי שחקניות אחרות בתחום מוצרי החלב ועל-ידי המותג הפרטי המתחזק של שופרסל ופתיחת מכסות פטורות ממכס ליבוא בתחום הגבינה הצהובה בעיקר.

בחודש שעבר פורסמו ב"גלובס" את נתוני סטורנקסט שהציגו, אחרי 3 שנות קיפאון, עלייה קלה של 1.7% בהיקפי המכירות בענף המזון והמשקאות. נתונים אלה גם הצביעו על בלימה בירידה במכירותיה של תנובה, שסך מכירותיה ב-2017 הסתכמו ב-5.7 מיליארד שקל, בעודה מחזיקה בנתח שוק של 16%. בשוק החלב לבדו הסתכמו מכירותיה של תנובה ב-3.97 מיליארד שקל. בענף החלב כאמור מגרדת תנובה את נתח השוק של 50%, לעומת נתח של 55% שהחזיקה תנובה בשלהי 2014.

תוכנית ההתייעלות אליה מתייחסת ברייט פוד בהודעתה כאמור כוללת בין היתר קיצוצים של מאות עובדים והתייעלות רוחבית, שיישומה, לפי החברה, מתוכנן להימשך עד לשנת 2020.