נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית מטריקס זינקה ביותר מ-5%

המשך מעורבותו של סיידוף בעסקת יורוקום טרם התברר והמניות סבלו מכך ■ חוק הגיוס אושר ■ דור אלון דיווחה על רווחי שיא

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר יום של עליות, המסחר בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית.

 

בזק  ריכזה עניין, לאחר שאתמול הודיע נתי סיידוף לבנקים כי הוא מתכוון לפרוש מהמירוץ על רכישת יורוקום.  זאת בגלל הוויכוח עם מס הכנסה ובגלל הירידה בדירוג האג"ח של חלל. מבחינת קבוצת סיידוף מדובר על אי-קיומם של תנאים מתלים לעסקה, ולכן הם מודיעים שמבחינתם הדבר מעניק להם את האופציה לסגת מהעסקה, והם דורשים לקבל את הפיקדון בהיקף של 50 מיליון שקל לידיהם בחזרה. 
(לסיפור המלא)

עוד אירוע משמעותי שהשפיע על פתיחת שבוע המסחר אתמול הוא הודעת האוצר על אישור מכירת תעש לאלביט מערכות , עסקה ששוויה 1.8 מיליארד שקל. במשרד האוצר אמרו כי לסכום שתמורתו אלביט תקבל את תעש יתווסף סכום של כ-100 מיליון שקל, בכפוף לתוצאות. אלביט התחייבה במסגרת המו"מ לשלם תוספת זו למדינה בעתיד, בהתאם להיקפי המכירות של מוצרים שכבר פותחו על ידי תעש ונמצאים בפורטפוליו של החברה. 
(לסיפור המלא)

דוח ה-OECD מציג את ישראל כמדינה "דו-קוטבית" - כלכלת הייטק ופיננסים משגשגת מול כלכלת פריון נמוך בענפים האחרים, כלכלת תל-אביב מול כלכלת פריפריה, כלכלת חילונים-דתיים-לאומיים מול כלכלת ערבים-חרדים, טווח קצר חיובי ואופטימי מול טווח ארוך פסימי ומדאיג. לעומת זאת, מחירי הדיור הגבוהים והעומס בכבישים חל על כולם."האתגר הכי גדול שלכם הוא איך לשמור על הלכידות החברתית", אמר אלוורו פריירה, הכלכלן הראשי של ה-OECD.
(לסיפור המלא)

חוק הגיוס אשר איים על המשך הממשלה אושר הבוקר. ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) לקראת ההצבעה על קריאה טרומית. לפי הודעת ועדת השרים "המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועץ המשפטי לממשלה".
(לסיפור המלא)

חברת האנרגיה דור אלון  מדווחת על רווחי שיא ב-2017 של כ-104 מיליון ש"ח, רווח נקי המיוחס לבעלים - זינוק של 41% לעומת רווח נקי של כ-73 מיליון ש"ח בשנת 2016. ברבעון הרביעי של 2017, זינק הרווח הנקי של דור אלון בכ-132% - לכדי 35 מיליון ש"ח לעומת כ-15 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

לוזון קבוצה  הודיעה היום על כוונתה לפתוח נציגות ומשרד מכירות בישראל לחברת רונסון, מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בפולין, ולאפשר לראשונה למשקיעים ישראליים לקחת חלק באחד מפרויקטי המגורים הגדולים בפולין ובמזרח אירופה. צבר הקרקעות והפרויקטים המנוהלים על ידי קבוצת לוזון, שהינה בעלת השליטה היחידה בחברת רונסון הפולנית (66%), מגיע לכ-7,427 יחידות דיור, מרביתם יחידות דיור ומקצתם יחידות צמודות קרקע.

חברת שירותי המחשוב מטריקס  סיכמה את שנת 2017 עם צמיחה של 12.3% בהכנסות ועלייה של 9.3% ברווח הנקי.