כחלון: "המשבר הפוליטי לא יטרפד את מחיר למשתכן"

שר האוצר יצא במסר מרגיע לזכאי מחיר למשתכן; מבטיח שידאג לתוכנית שלא תבוטל גם אם הממשלה תתפרק ■ החשש העיקרי של כחלון הוא שהזכאים יחזרו לשוק החופשי ויתדלקו את המחירים

משה כחלון / צילום: רונן זבולון, רויטרס
משה כחלון / צילום: רונן זבולון, רויטרס

המשבר הפוליטי הנוכחי והחשש מפני הקדמת הבחירות מוביל את שר האוצר לצאת היום בהצהרה לזכאי מחיר למשתכן. שר האוצר משה כחלון פרסם היום (ב') מסר לזכאי התוכנית הממשלתית בטלגרם ובפייסבוק ואמר כי "לא נאפשר לטרפד את התוכנית - לא בממשלה הזו ולא בממשלה הבאה".

עוד אמר השר כחלון בסרטון הוידאו שהפיץ משרד האוצר כי: "בעקבות המשבר הפוליטי האחרון קיבלנו פניות ממאות הורים וזוגות צעירים שחוששים בנוגע להמשך תוכנית מחיר למשתכן. בסוף החודש הזה יהיו כ-53 אלף זוגות שאוחזים בזכות לרכוש דירה במחיר הוגן באזור שבו בחרו". נציין כי המספר שמציין כחלון בהודעה כולל גם את הזכאים שיזכו בהגרלה הגדולה הרביעית שנסגרה להרשמה בימים האחרונים ותוצאותיה יפורסמו לקראת סוף החודש הנוכחי.

עוד אמר כחלון: "אני רוצה להרגיע אתכם. כל זמן שאנחנו בממשלה, בממשלה הזאת או בממשלה הבאה, לא נאפשר לטרפד את התוכנית הזאת שעבדנו עליה קשה מאוד. במשרד השיכון, משרד האוצר ומטה דיור השקיעו אלפי אנשים מיליוני שעות ומיליארדי שקלים כדי שתוכנית מחיר למשתכן תצליח. לא נאפשר לטרפד אותה. אני פונה גם לאנשים שעדיין לא זכו, הזוגות הצעירים שממתינים: גם בממשלה הבאה נמשיך את התוכנית, כל זמן שמפלגת כולנו ואני חלק מהממשלה, נמשיך לטפל בזוגות הצעירים ולוודא שתוכלו לרכוש דירה במחיר הוגן ולא במחיר מופקע".

נזכיר כי לצד עשרות האלפים שכבר זכו בזכות לרכוש דירה מוזלת בהגרלות השונות, רובם מסדרה א' של תוכנית מחיר למשתכן, ישנם עוד למעלה מ-60 אלף זכאים שטרם עלו בגורל, בעיקר מסדרות ב' ו-ג'. ההודעה של שר האוצר היום מיועדת יותר מהכל אליהם. נזכיר כי מנגנון ההגרלות הגדולות, מעבר להיותו כלי לאיסוף מספר גדול של פרויקטים ויחידות דיור, הוא גם אמצעי בו עושים במשרד האוצר שימוש כדי לשמר את ההאטה ברכישת דירות בשוק החופשי.

במהלך 2017 כמו גם בתחילת 2018 נראה שרוכשי הדירות עדיין ממתינים להגרלות של מחיר למשתכן ורמת העסקאות נותרת נמוכה. במשרד האוצר יודעים שחשש מבחירות, וחשש שתוכנית מחיר למשתכן תבוטל, תשפיע באופן כמעט מיידי על הזכאים שעוד לא זכו בהגרלות ועשוי להחזיר אותם לשוק ולרכוש דירות. בסיטואציה כזו, הסבירות לעליית מחירים גבוהה, ומזה מנסה שר האוצר להימנע כעת.