עדיקה צלחה את השלב המוסדי בהנפקה: גייסה 37 מיליון שקל

זאת לפי שווי של 166 מיליון שקל לחברת האופנה הנמצאת בשליטת גולף ■ השלב הציבורי בהנפקה, אותה הובילה פועלים אי.בי.אי, יתקיים בימים הקרובים ■ עוד הערב: צים סנטרס גייסה 48 מיליון שקל

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

חברת האופנה המקוונת עדיקה נכנסת לבורסה. החברה קיבלה הערב (ב') בשלב המוסדי של הנפקת המניות שלה ביקושים בהיקף של 65 מיליון שקל והחליטה לגייס כ-37 מיליון שקל לפי שווי של 166 מיליון שקל "לפני הכסף".

השלב הציבורי בהנפקה, אותה הובילה פועלים אי.בי.אי, יתקיים בימים הקרובים.

עדיקה, הנמצאת בשליטת קבוצת גולף , ביקשה בתחילה לגייס לפי שווי של כ-180 מיליון שקל, אולם חתכה את השווי המבוקש לקראת ההנפקה לכ-150 מיליון שקל.

גולף רכשה את עדיקה לפני פחות מ-3 שנים, בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקל בלבד. הערכת שווי שהציגה גולף בדוחותיה בחודשים האחרונים העניקה לעדיקה שווי של כ-100 מיליון שקל.

מטיוטת התשקיף של עדיקה עולה כי החברה רשמה אשתקד צמיחה מרשימה במכירות, שבתשעת החודשים הראשונים של 2017 קפצו ב-73% ל-54 מיליון שקל, לאחר שבסיכומה של 2016 כולה הן עלו ב-51% ל-49 מיליון שקל. בנטרול הוצאות של 5.3 מיליון שקל בגין תגמול מנייתי לבכירי החברה בשנה החולפת, הייתה החברה עוברת מהפסד של 2.1 מיליון שקל לרווח בינואר-ספטמבר 2017.

עדיקה, שנוסדה ב-2011 על-ידי המנכ"ל דדי שוורצברג ועדי רונן, עוסקת בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית תחת המותג Adika, וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים נוספים, ובהם אדידס, ריבוק, Vans ועוד. קהל לקוחותיה הוא נשים בגילים 15-45, בעיקר בין הגילים 18-25.

עדיקה
 עדיקה

צים סנטרס גייסה 48 מיליון שקל

חברה נוספת שתיכנס לבורסה בקרוב היא צים סנטרס של רני צים. החברה גייסה הערב 48 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת המניות שלה, לפי שווי של 200 מיליון שקל "לפני הכסף".

את ההנפקה הובילה ווליו בייס. השלב הציבורי צפוי להתקיים בימים הקרובים.

צים תכננה לגייס כ-80 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל (לפני הכסף), אולם נאלצה "לחתוך" את השווי, בין היתר בעקבות הירידות בשוויין של חברות הנדל"ן המסחרי בבורסה בחודשים האחרונים.

צים סנטרס מחזיקה כיום בארבעה מרכזי מסחר פעילים, שהראשונים שבהם נפתחו בשנת 2011. נוסף על כך, היא פועלת לפיתוח מרכזים נוספים, בדגש על פעילות באזורי פריפריה, ובקרוב תתחיל בפעילות במגזר הערבי, שם תפעיל שני מרכזים.

החברה מחזיקה, בשיתוף עם קרן מידאס הבורסאית, בזכויות בפרויקטים בהקמה בירכא ובאום אל פאחם, ובקרקע בטירה. שווי ארבעת נכסיה הפעילים של צים סנטרס עמד בסוף חודש ספטמבר על כ-473 מיליון שקל (חלק החברה), עם שטחי השכרה של קרוב ל-41 אלף מ"ר (חלק החברה) ושיעור תפוסה של 95%.

רני צים. "סימנו את הזירה הטכנולוגית" / צילום: ענבל מרמרי
 רני צים. "סימנו את הזירה הטכנולוגית" / צילום: ענבל מרמרי