קשת חוברת למוסדיים להקמת קרן השקעות בתוכן טלוויזיוני

הזרוע הבינלאומית של החברה שמפעילה את ערוץ 12 מודיעה על הקמת קרן השקעות בהיקף של 55 מיליון דולר יחד עם אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן אלדובי וארקסיס ■ מנכ"ל קשת, אבי ניר: "קפיצת דרך משמעותית בעולם התוכן"

קשת אינטרנשיונל, הזרוע הבינלאומית של קשת, מודיעה היום (ג') על הקמת קרן השקעות בסכום מוערך של 55 מיליון דולר, שתשקיע בתכנים ובפורמטים בתחום הטלוויזיה. הקרן תוקם בשיתוף עם שורה של גופים מוסדיים, הכוללת את בתי ההשקעות אלטשולר שחם, הפניקס, הלמן אלדובי וארקסיס מקבוצת מגדל.

הרעיון של השקעה בפורמטים טלוויזיוניים נחשב דומה במובנים רבים למודל שלפיו פועלות קרנות הון סיכון שמשקיעות בסטארט-אפים שונים, כשפרויקט אחד מוצלח עשוי להפוך את הקרן כולה לרווחית, גם אם פורמטים רבים אחרים לא יעלו יפה.

הקרן אמורה להשקיע בתוכן במדינות שונות בעולם בהן פועלת קשת אינטרנשיונל ובהמשך לנצל את מערכי ההפצה הבינלאומיים שלה. ככל הידוע, זאת הפעם הראשונה שבה הגופים המוסדיים בישראל משקיעים בהיקף כזה ובצורה ממוקדת בתוכן טלוויזיוני.

קשת אינטרנשיונל (KI) היא הזרוע הבינלאומית של קשת, ובראשה עומד המנכ"ל אלון שטרוזמן. החברה פועלת בבריטניה באמצעות קשת UK, בארה"ב באמצעות קשת סטודיוז, וגם בגרמניה, במקסיקו ובהודו. בנוסף החברה מחזיקה בחברות-בת בתחום הקולנוע ("קשת פילמס") ובתחום המשחקים ("קשת אינטרנשיונל גיימינג").

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר: "שוק התוכן הטלוויזיוני העולמי נמצא בפריחה כלכלית ויצירתית חסרת תקדים בשנים האחרונות. קשת, בעזרת KI, השתלבה במגמה העולמית הזו והגיעה להישגים משמעותיים. עתה הגיע הזמן למהלך גדול נוסף. הקרן, בשותפות עם הגופים המוסדיים, היא קפיצת דרך משמעותית בעולם התוכן הבינלאומי. אני מודה לסיגל אלבוחר ו-ויקטור וקרט מקשת ומודה מקרב לב לשותפינו על החזון יוצא הדופן ועל והאמונה".

חגי שרייבר, ראש תחום הנוסטרו בהפניקס, מסר: "אנו גאים לקחת חלק כמשקיע עוגן בקרן התוכן של KI. הקרן תהיה תוספת איכותית ולא קורלטיבית לתיקי הנכסים של הפניקס ועמיתיה".

אמיר גיל, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי, מסר: "אנו רואים בהשקעה בקרן הזדמנות עבור לקוחותינו ליהנות מחשיפה לצמיחה המרשימה של שוק המדיה בכלל ושוק הסדרות בפרט בשנים האחרונות, זאת על רקע השינוי המהותי בהרגלי הצפייה הגלובליים ובפלטפורמות המדיה המתקדמות שמאפשרות זאת".

דודי שיפטר, מנהל השקעות ראשי ובעלי ארקסיס, מסר: "כולם מכירים את ההצלחות בתחום ההיי-טק, אך מסתבר כי גם בתחום התוכן ישראל היא מהמובילות בעולם בזכות אותן תכונות, ואין דוגמה טובה מזו מאשר קשת אינטרנשיונל".

את המהלך של קשת ליוו בנקאי ההשקעות של רוסריו קפיטל ועורכי הדין עטיר יפה וקרן שמואלי מפרל כהן.