איי.די.או רוכשת 832 דירות בברלין תמורת 160 מיליון אירו

במקביל סיכמה החברה על קבלת מימון של עד 175 מיליון אירו מכמה בנקים אירופיים

נכס של איי.די.או ברלין / מצגת החברה
נכס של איי.די.או ברלין / מצגת החברה

על רקע המאבק סביב איוש הדירקטוריון של חברת איי.די.או גרופ , ממשיכה החברה הבת איי.די.או פרופרטיז (ADP), הפועלת בתחום של רכישה והשכרה של דירות בברלין, להרחיב את היקף פעילותה.

ADP דיווחה היום כי חתמה על הסכם מימון לקבלת קו אשראי מכמה בנקים באירופה, בהיקף של עד 175 מיליון אירו, ובמקביל חתמה על הסכם לרכישת פורטפוליו של מבני מגורים בשכונת שרלוטנבורג בברלין, הכוללים 832 דירות ו-24 חנויות, תמורת כ-160 מיליון אירו.

באיי.די.או מציינים כי דמי השכירות הנגבים כיום מהדיירים בדירות אלה מסתכמים בכ-6 מיליון אירו בשנה, כך שהעסקה מתבצעת לפי תשואה שנתית נמוכה של כ-3.7%. ואולם, על פי החברה, "שכר הדירה הממוצע למ"ר הוא בסכום ובתנאים, שלמיטב ניסיון והערכת הקבוצה, יאפשרו את העלאתו". שיעור התפוסה בדירות הנרכשות קרוב ל-99%.

את העסקה מתכננים ב-ADP לממן באמצעות חלק מכספי גיוס האג"ח שביצעה החברה ביולי 2017, וכן באמצעות הנפקת ניירות ערך מסחריים לגופים מוסדיים באירופה או ניצול חלק מקו האשראי שהועמד לחברה.

23 אלף דירות בברלין

עם השלמת העסקה יגיע מספר הדירות שמחזיקה ADP בברלין לכ-23 אלף. החברה נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כ-2 מיליארד אירו (8.5 מיליארד שקל), לאחר עלייה של קרוב ל-40% במניה בשנה האחרונה. מניית בעלת השליטה, איי.די.או, רשמה היום עלייה קלה בבורסה בת"א והשלימה הוספה של יותר מ-50% בשנה האחרונה, כששוויה הגיע לכ-1.9 מיליארד שקל.

בשבועות האחרונים ניטש מאבק סביב הרכב דירקטוריון החברה, לאחר שאיש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי) רכש ב-2017 6.2% מהון המניות של איי.די.או והתנגד, יחד עם כמה מהמשקיעים המוסדיים בחברה, לחידוש כהונתן של שתי הדח"ציות מיכל מרום-בריקמן ולימור בלדב.

בעקבות הכשלון במינוי הדח"ציות, החליטו בעלי השליטה באיי.די.או - שיכון ובינוי, משפחת דיין וקרן אפולו - למכור למוסדיים כ-4.7% מההון ולרדת להחזקה משותפת של כ-72% בחברה - מהלך שהיה אמור לשפר את סיכויי הבחירה של הדירקטורים המומלצים על ידם. המהלך הצליח חלקית, ובתחילת החודש אישרה אסיפת בעלי המניות את מינויו של דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, לתפקיד. ואולם, מינויה של הדח"צית השנייה שהציעו בעלי השליטה, ריקי גרנות, נכשל - לאחר שזכה לתמיכה של 49.8% בלבד מקרב בעלי מניות המיעוט.

התנגדות של אלטשולר שחם, המחזיק בכ-1.8% מהון החברה, הביאה, למעשה, להכשלת המינוי. האסיפה גם דחתה את מועמדותם של אלכס חפץ וברק סלומון - שני מועמדים שהוצעו על ידי לוקסי.