פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ירושלים: גם רמי לוי נחקר

(עדכון) - מעצרו של סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן הוארך עד 19 במארס ■ במרכז החקירה נחקר החשד כי תורג'מן, כיו"ר ועדת התכנון והבנייה בירושלים, קידם אינטרסים עסקיים של היזם משה הבא בתמורה לשוחד

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

לבקשת המשטרה, בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ה') את מעצרו של מאיר תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים החשוד בשוחד, עד 19 במארס. חשוד נוסף, היזם משה הבא שנחקר בפרשת אריה דרעי, שוחרר למעצר-בית. החשודים הנוספים צפויים להשתחרר בתנאים מגבילים. 

החקירה נגד תורג'מן, המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, עוסקת בחשד למעורבות שלו ושל יזמי נדלן בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מסבמרכז החקירה נחקר החשד כי תורג'מן, כיו"ר ועדת התכנון והבנייה, קידם אינטרסים עסקיים של הבא בתמורה לשוחד.  

בתוך כך, חברת רמי לוי הודיעה היום אחר-הצהריים כי "הובאה לידיעתה קיומה של חקירת משטרה שעניינה, כפי שנמסר לחברה, חשדות לעבירות שוחד ומרמה לכאורה על-ידי בעלי תפקידים בעיריית ירושלים. כפי שנמסר לחברה, רמי לוי, בעל השליטה בחברה המכהן כדירקטור וכמנכ"ל בחברה, נחקר אף הוא בעניין האמור ובשלב זה לא זומן לחקירה נוספת. החקירה האמורה אינה קשורה באופן כלשהו לחברה ו/או לפעילותו או תפקידיו של רמי לוי בחברה". 

נציין כי רמי לוי הוא אחד מהאנשים שנאסר על מאיר תורג'מן לעסוק בענייניו עקב הקרבה ביניהם. באפריל 2016 הורה היועמ"ש לתורג'מן לא לעסוק בענייניו של רמי לוי וגם לא לעסוק בענייני עו"ד שלמה דרעי, אחיו של שר הפנים. 

מה הם מסתירים? חברים במועצת י-ם לא חושפים ניגוד עניינים