משרד התקשורת: לא נדרש אישורנו לכינוס אסיפה כללית בבזק

נשללה טענת בזק כי המוסדיים חייבים את אישור משרד התקשורת להחזקה המצטברת, מה שמאפשר להם לדרוש את זימון האסיפה למינוי 3 דירקטורים ■ יו"ר אנטרופי: "המוסדיים לא נגד בעל שליטה כזה או אחר – אלא רוצים לחזק את דירקטוריון בזק כך שיוכל לנהל את החברה"

דוד גרנות / צלם: תמר מצפי
דוד גרנות / צלם: תמר מצפי

בזק ממשיכה לתעתע במוסדיים ולנסות למנוע את כינוסה של האסיפה הכללית לצורך מינוי 3 דירקטורים חיצוניים, וזאת למרות שמשרד התקשורת הבהיר לחברה כי אין בכוונתו להתערב בסוגיית זימון האסיפה הכללית ומינוי הדירקטורים. אי-זימון האסיפה לאחר שמשרד התקשורת הודיע שלא יתערב, הופך לסוגיה בעייתית מבחינה משפטית, היות ולטענת המוסדיים, בזק  לא יכולה חוקית למנוע את הזימון. 

אתמול (ד') נחשפה ב"גלובס" חוות-דעתו של פרופ' אהוד קמר, שהוכנה לבקשת אנטרופי המייצגת 4 גופים מוסדיים. על-פי חוות-הדעת, בזק לא צריכה את אישור משרד התקשורת לזימון האסיפה.

בזק טענה כי המוסדיים מחזיקים במצטבר 6.5% ממניות בזק, כאשר צו הבזק קובע כי רק מי שמחזיק מעל ל-5% מהמניות נדרש לקבל אישור ויכול לזמן אסיפה כללית. ההחזקה המצטברת, לפי הפרשנות של בזק, איננה תופסת, כיוון שלא מדובר בגוף אחד שמחזיק מעל ל-5% אלא ב-4 גופים נפרדים שמיוצגים על-ידי אנטרופי. 

כאמור, משרד התקשורת הודיע לבזק כי זימון האסיפה לא טעון את אישורו, ולפיכך בזק צריכה לקבל החלטה כיצד היא פועלת.

מאחורי עמדת בזק, שמובלת על-ידי יו"ר הדירקטוריון הזמני דוד גרנות, מסתתר מאבק לגיבוש רשימת הדירקטורים שיובאו לאסיפה הכללית. כפי שפורסם ב"גלובס", גרנות מעוניין להציג באסיפה את הדירקטורים מהרשימה שלו, ולהעדיפה על פני הרשימה של אנטרופי.

גרנות טוען גם כי אין טעם בזימון האסיפה, מפני שממילא בזק צריכה לכנס את האסיפה הכללית לאחר אישור הדוחות הכספיים בעוד פחות משבועיים, ולכן עדיף שהמוסדיים יציגו את רשימתם באסיפה שבזק תכנס. 

בסביבת בזק טוענים כי לחברה אין עימות עם אנטרופי, וכי בפנייתה למשרד התקשורת היא מילאה את חובתה בלבד. 

גל סטאל, יו"ר קבוצת אנטרופי, אמר היום בכנס השקעות וממשל תאגידי: "קיבלנו הודעה ממשרד התקשורת, לפיה אין צורך באישורו לזימון אסיפה בבזק. בזק לא זימנה את האסיפה עד כה, וזה מאוד תמוה בעיניי, נוכח התשובה של משרד התקשורת. חשוב לי לציין - בזק היא חברה מצוינת, אך הגופים המוסדיים הבינו שיש אירועים כאלה ואחרים בדירקטוריון החברה, ולכן כל דעתם של הגופים המוסדיים הופנתה לחברת בזק בלבד ולחיזוק הדירקטוריון.

"כל משחק השחמט שהתנהל על גבה של בזק אינו מעניינם של הגופים המוסדיים אותם אנחנו מייצגים. הגופים המוסדיים לא נגד בעל שליטה כזה או אחר - הגופים המוסדיים בעד לחזק את דירקטוריון בזק כך שיוכל לנהל את החברה. זה לא הגיוני שחלק מחברי הדירקטוריון נמצאים תחת חקירות, ואף חלק מנושאי המשרה בחברה. חברת בזק צריכה גוף ניהולי שיוכל לנהל את החברה, שיידע למנות את מי שצריך למנות. בקשה זו של בעלי המניות לא קיבלה עד כה מענה חיובי מבזק".