דנה פורשת ומשרד הביטחון ירכוש משאיות בעשרות מיליוני ש'

המשאית הותיקה "דנה" עוזבת את צה"ל במסגרת רענון משק המשאיות ■ המפרט של המשאיות העתידיות כולל מערכות מולטימדיה עם מסכי מגע, נקודות טעינה לטלפונים ניידים, חיישנים ומצלמות

 

 

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

משרד הביטחון נערך לרכש בהיקף שמוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים של משאיות תובלה חדשות שיחליפו את המשאיות הוותיקות "אינטרנשיונל" שכונו ביחידות הצבא בשם "דנה", ואת משאיות הפריטליינר המתיישנות, שחלקן משמשות את צה"ל מזה כ-20 שנה.

מנהל הרכש במשרד הביטחון יפרסם בימים הקרובים מכרז לרכש של כ-200 משאיות יחידתיות חדשות שיחליפו את המשאיות המתיישנות, וזאת עם אופציה לעסקת המשך שבמסגרתה הוא ירכוש 200 משאיות נוספות. המכרז החדש יפנה לכלל יבואני המשאיות בישראל.

המשאיות שמחפש משרד הביטחון עבור צה"ל צריכות לעמוד בשורה של קריטריונים, כמו במשקל של 12 טון; קרון סגור שבו ניתן לשנע ציוד במשקל של עד 3.5 טון ושאורכם יהיה 4 מטר. עוד דרוש משרד הביטחון כי המשאיות העתידיות של צה"ל יונעו באמצעות מנועי דיזל, ויותקנו בהם מערכות אוטומטיביות מתקדמות.

במשרד הביטחון אמרו היום כי במשאיות החדשות יושם דגש על רמת בטיחות גבוהה, תוך הקפדה על הנדסת אנוש שתבטיח נוחות מרבית לנוסעיה, וזאת בסטנדרטים שמקובלים גם בשוק האזרחי. המפרט שגובש במינהל הרכש לאותן משאיות כולל בין השאר מערכות לבקרת יציבות, בקרת שיוט, מערכת בלימה אקטיבית, חיישנים ומצלמות המקלות את הנסיעה לאחור, מערכת מולטימדיה עם מסכי מגע, שקעים ייעודיים לטעינת טלפונים ניידים, שקעי USB, מראות פנורמיות חשמליות ומחוממות ועוד.