גינדי זכתה במכרז להקמת מגדל ביד-אליהו ב-408 מ' ש'

את המגרש מכרה עיריית ת"א ■ הצעתה של גינדי החזקות גברה על הצעותיהן של קנדה ישראל (403 מיליון שקל) ואשטרום (365 מיליון שקל), והחברה תקים בסמוך להיכל מנורה מגדל מגורים בן 300 דירות

מנחם גינדי, מבעלי גינדי החזקות / צילום: איל יצהר
מנחם גינדי, מבעלי גינדי החזקות / צילום: איל יצהר

גינדי החזקות היא הזוכה במכרז לרכישת קרקע המיועדת להקמת מגדל מגורים סמוך להיכל מנורה ביד-אליהו, אותו שיווקה עיריית תל-אביב. במכרז התמודדו 3 חברות: גינדי החזקות, שהציעה 408 מיליון שקל; קנדה ישראל, שהציעה 403 מיליון שקל; ואשטרום, שהציעה 365 מיליון שקל.

את המכרז פרסמה עיריית תל-אביב, כאשר מחיר המינימום לרכישת המגרש עמד על 330 מיליון שקל. המגרש יישאר בבעלות עיריית תל-אביב, והזוכה במכרז יחכור אותו לתקופה של 99 שנה.

מדובר במגרש בן 9.6 דונם, סמוך להיכל מנורה, בין רחוב השלושה מצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב וינגייט מדרום ורחוב יגאל אלון ממזרח. זכויות הבנייה על המגרש כוללות שטחים עיקריים של 39,700 מ"ר מעל קומת קרקע מסחרית, שטחי שירות ומרתפי חניה. 3,000 מ"ר שטחים עיקריים שיוקמו במגדל יירשמו על-שם עיריית תל-אביב ויהיו מיועדים למבני ציבור.

את זכויות הבנייה ניתן לממש במספר חלופות, בין היתר במגדל בן 30 קומות ו-300 דירות; או בשני בניינים נמוכים יותר. 30 מהדירות יהיו מיועדות להשכרה ארוכת-טווח, שעל השכרתן תהייה אמונה עיריית תל-אביב' ובתום 10 שנים תוכל גינדי למכור אותן. בשבועות הקרובים תגיש גינדי החזקות תוכנית עיצוב שתידרש לקבל את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

גינדי החזקות חוזרת לתל-אביב אחרי תקופה של כמה שנים, מאז אכלסה את פרויקט שרונה הכולל 3 מגדלים בני 324 דירות, שלמרגלות המגדלים שרונה מרקט הפועל גם היום ומשמש כנדל"ן מניב לחברה.