תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית ייצא למכרז

היקף התקציב מוערך בכ-7 מיליון שקל לשנה ■ משרד הפרסום המטפל כיום בתקציב הוא ראובני-פרידן

קופת חולים לאומית / צילום: איל יצהר
קופת חולים לאומית / צילום: איל יצהר

קופת-חולים לאומית נערכת להוציא את תקציב הפרסום של הקופה למכרז - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב מוערך בכ-7 מיליון שקל לשנה. משרד הפרסום המטפל כיום בתקציב הוא ראובני-פרידן.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים מעוררים בדרך-כלל עניין רב בקרב משרדי הפרסום הגדולים. מדובר בתקציבי פרסום בהיקף בינוני, אך מי שזוכה בהם יכול להיות סמוך ובטוח שבתקציבים אכן ייעשה שימוש - בעיקר לקראת תקופות המעבר שבין קופות-החולים. כל הקופות מקפידות לייצר מהלכים תדמיתיים, אם כי לא כולן באותה אינטנסיביות.

ישנן בסך-הכול 4 קופות-חולים בישראל, מה שמותיר משרדי פרסום רבים פנויים לטפל בכל תקציב שיוצא לשוק; ואכן מכרזי הפרסום של הקופות הם בדרך-כלל מרובי משתתפים - זאת למרות שבענף נוטים לייחס לתקציבים אלה צורך בקשרי פוליטיים.

תקציבי הפרסום של הקופות נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, המטופל כיום במשרד גליקמן-שמיר-סמסונוב. בתקציב של קופת-חולים מכבי מטפל משרד הפרסום יהושע TBWA, ובתקציב מאוחדת מטפל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

משרד הפרסום ראובני-פרידן זכה בתקציב של לאומית במסגרת ‏‎‎‏מכרז שהתנהל ב-2014. המשרד עשה את מה שנתפס אז כמעט כבלתי יאומן, כשהצליח להוציא את תקציב הפרסום של הקופה ממשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, שטיפל בו במשך שנים ארוכות והיה חתום על אחד המהלכים המוצלחים בתחום הבריאות בכלל, עם מהלך החסידות כפרזנטוריות שזכה למספר לא מבוטל של פרסים בתחרויות פרסום של אפקטיביות וקריאטיביות.

ראובני-פרידן בא עם ניסיון של שנים בתחום הבריאות, לאחר שטיפל בתקציב שירותי בריאות כללית, עבורה יצר את דמותו של "חמודי" המלווה את פרסומי הכללית עד היום. המכרז שערכה אז לאומית פנה מבחינת תנאי הסף כמעט לכל 20 המשרדים הגדולים, למרות שבניקוד שניתן במסגרתו ניתן יתרון לגודלו של המשרד. חלק לא מבוטל של כ-70% ניתן להצעה המסחרית. באותו מכרז הציגו מצגת קריאייטיב ואסטרטגיה משרדי הפרסום באומן-בר-רבנאי, ראובני-פרידן, גליקמן-נטלר-סמסונוב ו-‏y&r‏ ישראל ומקאן תל-אביב.

מקופת-חולים לאומית נמסר בתגובה: "לאומית מתכוונת בשנת 2018 לצאת למכרז".