חברת ההלוואות KKR בדרך לגיוס הון וגיוס חוב בבורסה בת"א

תצא לאחר חול המועד פסח לגיוס של כ-100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח ראשונה למשקיעים בת"א ■ במקביל תבצע החברה גם רישום כפול של מניותיה בבורסה בת"א, מתוך כוונה לבצע כאן בעתיד גם גיוסי הון

KKR לוגו
KKR לוגו

חברת הלוואות אמריקאית נוספת בדרכה לגיוס הון וגיוס חוב בבורסה בתל-אביב. הבוקר (ג') דיווחה ענקית ההשקעות האמריקאית KKR כי זרוע המימון שלה, קורפורייט קפיטל טראסט (CCT), תצא לאחר חול המועד פסח לגיוס של כ-100 מיליון דולר בהנפקת אגרות חוב ראשונה למשקיעים בתל-אביב. במקביל תבצע החברה גם רישום כפול של מניותיה בתל-אביב, מתוך כוונה לבצע כאן בעתיד גם גיוסי הון.

KKR היא אחת מחברת ההשקעה הגדולות ביותר בעולם, החברה, שהוקמה בשנת 1976 בידי הנרי קראביס, ג'רום קוהלברג וג'רג' רוברטס, מנהלת מגוון רחב של קרנות השקעה ובהן קרנות פרייבט אקוויטי, קרנות חוב, נדל"ן אנרגיה ועוד. כיום מנהלת KKR נכסים בהיקף של 168 מיליארד דולר והיא נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי של 18 מיליארד דולר.

בין השאר, מעניקה KKR שירותי ניהול וייעוץ לחברת CCT, שגם היא נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. CCT היא חברה לפיתוח עסקים (BDC) העוסקת במתן הלוואת לחברות בינוניות וגדולות בארה"ב, שמציגות EBITDA (רווח לפני הוצאות פחת, הפחתות, מימון ומס) של לפחות 25 מיליון דולר בשנה. היא נחשבת כיום לשלישית בגודלה בארה"ב בתחום ה-BDC והגדולה ביותר מבין החברות הציבוריות בתחום.

מדוחות CCT לסוף 2017 שפורסמו לאחרונה עולה כי לחברה תיק השקעות בשווי של כ-4 מיליארד דולר, הכולל הלוואות בכירות בהיקף של 2.76 מיליארד דולר, לצד חובות נחותים והשקעות הוניות שונות. בנוסף, מחזיקה החברה במזומנים בשווי של 127 מיליון דולר ומציגה הון עצמי של 2.49 מיליארד דולר.

עוד עולה מהדוחות, כי הכנסותיה מהשקעות הסתכמו אשתקד ב-398 מיליון דולר, בעוד הרווח מהשקעות הסתכם ב-210 מיליון דולר. הגידול נטו בשווי הנכסים כתוצאה מהפעילות עמד על 174 מיליון דולר, לעומת 243 מיליון דולר ב-2016.

ההנפקה של CCT מגיעה לאחר השלמתן של שתי הנפקות אחרות של חברות BDC בתל-אביב. הראשונה מהן הייתה פננטפארק פלוטינג רייט קפיטל שגייסה כאן 488 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ובמקביל ביצעה רישום כפול של מניותיה למסר בתל-אביב. אחרי הגיעה מדלי קפיטל שגייסה 413 מיליון שקל בהנפקת אג"ח וביצעה גם היא רישום כפול של מניותיה בתל-אביב. עם זאת, פננטפארק ומדלי הן חברות קטנות יותר. הן מציגות תיק השקעות של כ-800 מיליון דולר ונסחרות לפי שווי שוק של 510 מיליון דולר ו-220 מיליון דולר, בהתאמה.

תחום חברות ה-BDC החל להתפתח בארה"ב לאחר המשבר הפיננסי של 2008, שהוביל להקשחת הרגולציה על הבנקים המסחריים במסגרת רפורמת באזל 3. הרפורמה, שביקשה לחזק ולייצב את הבנקים המסחריים, הביאה עמה דרישות הון גבוהות יותר שמצדן הפחיתו את יכולתם של הבנקים להעניק מימון. עקב כך הלך והתפתח תחום ה-BDC, שמהווה כיום אפיק אלטרנטיבי למתן אשראי לעסקים ונתון גם הוא לפיקוח רגולטורי.