המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות; אמזון מנפצת תקרה חדשה

אמזון הפכה לחברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם אחרי אפל ■ קריאות נגד צוקרברג על רקע פרשיית קיימברידג' אנליטיקה: "כישלון מנהיגות מוחלט" ■ דוחות טובים לפרוטרום: עלייה של כ-20% במכירות ■ מניית טסלה מראה חולשה

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') במגמה חיובית, לאחר יום שאופיין במסחר מעורב. בבורסות אירופה נרשמו עליות שערים, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

אמזון.קום  עקפה את אלפבית והתמקמה אחרי אפל  ברשימת החברות בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. החברה נסחרה ב-2.4% ביום המסחר והעלתה את שווי המנייה ל-766.3 מיליארד דולר. 

פייסבוק  הייתה המנייה העיקרית אחריה עקבו במהלך היום, עם נפילות חדות שהתמתנו ככל שהתקדם יותר המסחר. זאת בעקבות פרשת דליפת המידע לחברת קיימברידג' אנליטיקה -  שסייעה לדונלד טראמפ לזכות בבחירות לנשיאות ארה"ב. המשבר הוביל לא רק לירידת המניה, אלא גם לטלטלה פנימית בחברה. ה"ניו-יורק טיימס" דיווח אמש (ב') כי בצמרת הרשת החברתית קיימת מחלוקת עזה בנוגע לשאלת ההתייחסות לשימוש לרעה בפלטפורמה, ועד כמה היא צריכה להיות שקופה בנוגע אליה, לקראת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב השנה. הדברים הגיעו לידי כך שאלכס סטאמוס, מנהל אבטחת המידע של פייסבוק, צפוי לעזוב את תפקידו באוגוסט. סטאמוס הכחיש את הדברים. 

במקביל סופג מנכ"ל החברה, מרק צוקרברג, אש מג'ייסון קלאקניס, אחד המשקיעים הראשונים באובר ומנכ"ל Inside.com. בראיון ל-CNBC אמר קלאקניס כי צוקרברג עושה עבודה "איומה" בהתמודדות עם המשבר, וטען כי סגניתו, סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, צריכה להחליף אותו. "זה כישלון מנהיגות מוחלט", הוסיף, וטען כי סנדברג "מתקשרת דברים טוב יותר", "מנהיגה מדהימה" ו"טובה יותר בלהבין איך מנהלים נושאים כאלה".

בבואנוס איירס התנהל היום השני של כינוס 20 המדינות המתועשות (G20). בין המשתתפים שרי האוצר ונגידי הבנקים של ארה"ב, בריטניה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה, קנדה ועוד.

מניית טסלה  ירדה על רקע חשש המשקיעים בעקבות הבעיות בפיתוח מודל 3.

הרכישות הרבות והמוצלחות של חברות מסביב לעולם שביצעה פרוטרום  בשנים האחרונות, לצד צמיחה אורגנית, משתקפים בתוצאות הטובות שפרסמה החברה היום. פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות ומנוהלת ע"י אורי יהודאי , דיווחה על עלייה של 19% במכירות בשנת 2017 לשיא של כ-1.4 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)