נעילה שלילית בוול סטריט; השווקים הגיבו להעלאת הריבית

בצל הנעילה החיובית אתמול, מתיחות נרשמת בשווקים האמריקאים לקראת ועידת הפד ■ פייסבוק המשיכה לרכז עניין לאחר הנפילות אמש

פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בארה"ב ננעל היום (ד') בירידות שערים. השווקים במתח לקראת הופעתו של ג'רום פאוול בכובע החדש כיו"ר הפד, שיישא דברים בשעה 20:30, ויתייחס בין היתר לנושאי האינפלציה והריבית. 

 

התקשורת הזרה בארה"ב מדווחת כי הבית הלבן מתכנן רשימה חדשה של מכסים שהמדינה תטיל על סין כ"עונש" על גניבה של קניין רוחני.

הנציבות האירופית הציעה היום לגרום לחברות דיגיטליות לשלם את "חלקן ההוגן במס", כאשר חברות טק ענקיות אמריקאיות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון יספגו חלק גדול במיוחד מהמס החדש (לסיפור המלא).

טסלה מאשרת את תכנית התמלוגים לאילון מאסק, מנכ"ל ויו"ר החברה. לפי התכנית מאסק יקבל אופציות בשווי 2.6 מיליארד דולר עבור השגת ייעדי מכירות.

הנשיא טראמפ בירך את ולדימיר פוטין על ניצחונו בבחירות למרות שבכירי המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן "הזהירו אותו" שלא יעשה כן כדי לא להעניק לגיטימציה לבחירות הפיקטיביות ברוסיה. אחת מכתבי ה"פוסט" שחתומים על הידיעה, סיפרה אמש בראיון ב-MSNBC כי בבית הלבן פרצה "מהומה" לאחר סיום השיחה בין טראמפ לפוטין. נשמעו קריאות: "אל אלוהים, מה הוא עשה"? ידיעה המלאה).

פייסבוק  המשיכה לרכז עניין לאחר שמניות החברה הראו סימני חולשה לאורך כל ימי המסחר האחרונים, כתוצאה מפרשיית אבטחת המידע של קיימברדיג' אנליטיקה. בסוף השבוע נחשף כי חברת המידע והייעוץ קיימברידג' אנליטיקה ניצלה פרצות טכניות ותקנוניות בחומות ההגנה הבצורות לכאורה של פייסבוק כדי לסייע לדונלד טראמפ בקמפיין שלו לבחירות 2016.  שווי השוק של הרשת החברתית נחתך בכמעט 50 מיליארד דולר, והיום דווח כי משקיעים כבר הגישו כתב תביעה. מארק צוקרברג אמור לצאת בהודעה פומבית במהלך היממה הקרובה (להרחבה).

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי אמריקה ניצבת בפני משבר חדש בשוק הדיור. עשור אחרי גדילה בבנייה, בתים מעטים מדי נבנים ביחס לגודל האוכלוסייה בהשוואה לכמעט כל תקופה אחרת בתולדות ארה"ב.  על אף שעסקים שרוכשים נכסים קמעונאיים במנהטן לצורך פעילותם עדיין מהווים שיעור קטן מסך המכירות, מספר העסקים ששוקלים אפשרות כזו הולך וגדל, לדברי המתווכים. רכישות בידי קונים כאלה היוו כ-8% ממכירות המבנים המשותפים הקמעונאיים ב-2017, לעומת כ-3% בשנה הקודמת, על פי נתוני Real Capital Analytics (להמשך קריאה).

אמזון.קום עקפה אמש את אלפאבית  והתמקמה אחרי אפל  ברשימת החברות בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. החברה נסחרה ב-2.4% אתמול והעלתה את שווי המנייה ל-766.3 מיליארד דולר.

לעומתה, מניית טסלה  חוותה אתמול יום מסחר חלש במיוחד על רקע הסקפטיות לגבי מודל 3 בפיתוחה. עם זאת, את המסחר היום היא פתחה בעליות.

אתמול פורסם כי אורבוטק  נמכרת תמורת 3.4 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה עלתה בשנה האחרונה ביותר מ-80% והתקרבה לרמות השיא של ימי בועת הטכנולוגיה של שנת 2000 (לקריאה נוספת).

בגזרת המאקרו, היום יפורסם נתון מכירות הבתים הקיימים, אשר עומד על 5.44 מיליון וזאת לעומת הצפי שהיה לעלייה של 5.41 מיליון בתים. נתון מלאי הנפט תואם את התחזית שעמדה על עלייה של 2.6 מיליון חביות.