המערכת החדשה של פורטוויז'ן רוצה לייעל את הפרסום המקוון

חברת הפרסום המקוון השיקה פלטפורמה שמאפשרת לכל מפרסם ויצרן תוכן לשלוט על כל הקו של ייצור המסר והפצתו

פרסום דיגיטלי/ צילום: שאטרסטוק
פרסום דיגיטלי/ צילום: שאטרסטוק

אחד האתגרים הגדולים של הפרסום בעידן החדש הוא יצירת מעורבות גולשים באמצעות תוכן מעורר עניין ואם עלות כספית לא גבוה. כעת, על האתגר הזה מנסה לענות חברת פורטוויז'ן (Fortvision), שהשיקה השבוע מערכת טכנולוגית ליצירה, קידום ומעקב של תוכן ופרסומות. החברה מתיימרת לעשות לייצור פרסומות את מה ש-Wix עשתה להקמת אתרים: לאפשר לכל מפרסם ויצרן תוכן לשלוט על כל הקו של ייצור המסר והפצתו.

פורטוויז'ן הוקמה לפני שנתיים ועיקר פעילותה עד עתה הייתה פלטפורמה להעלאת קמפיינים ותוכן, שהשתלבו בטקסטים באתרים בעזרת בועה הנקראת Fortico. בשונה מפרסומות רגילות, הבועה, שמרחפת בתוך העמוד, תופסת כ-4% מהמסך ובכך מפריעה פחות לגולש. הקלקה על הבועה מכניסה את הגולש למגוון רחב של אפשרויות תוכן, מפרסומות ומיני סייט ועד לאתר שבו ניתן לבצע רכישה. עד עתה, עבדה החברה עם משרדי פרסום וחברות מדיה, לקוחות ישירים כגון סלקום, תנובה ו-yes, וכן אתרי תוכן כדוגמת ynet, רשת וישראל היום. פורטוויז'ן קיבלה ממימון בגובה של 150 אלף דולר מקבוצה של חברי ההנהלה ב-WIX והשקעה של 700 אלף דולר מקבוצת אנג'לים אמריקאים. 

עתה משיקה החברה מערכת שירות עצמי, שתשווק כמוצר מדף. מדובר למעשה בפלטפורמה המורכבת משלושה אלמנטים: ממשק חדש של בועה המרחפת מעל העמוד ונפתחת לתצוגת תוכן אינטראקטיבי, סטודיו לעיצוב תכנים שלא מצריך ידע בתכנות או עיצוב ודאשבורד המציג מדדים על קהלי יעד. המערכת אמורה לאפשר בניית עמודי תוכן אינטראקטיביים במגוון פורמטים כמו למשל סקרים וחידונים (שגם מאפשרים איסוף מידע על הגולש), סטורי, צ'אט, עמודי נחיתה והצעת מוצרים. בחברה טוענים שבאמצעות האלגוריתם שפותח על ידה יוכלו משתמשי הפלטפורמה החדשה לאסוף מידע על קהל היעד שלהם, כמו גיל, מין, מיקום גיאוגרפי ומעמד סוציו-אקונומי.

מייסד ומנכ"ל פורטוויז'ן רענן ערן, אמר כי "החברה נוסדה בגלל האמונה שתוכן מצוין לא מספיק בעידן שלנו. יש לשפר את חווית המשתמש ולחשוף קהלים לתוכן שיווקי בצורה מנעימה ומכבדת ותוך כדי האינטראקציה שלהם עם התוכן לאסוף תובנות ומידע החשוב למשתמשי הפלטפורמה".