מאמין בדיסקאונט - רמי לוי רוכש מעל למחצית מרשת גוד פארם

לאחר שרכש את מניות קופיקס, ממשיך רמי לוי להתמקד ברשתות הדיסקאונט וכעת נכנס לעולם הפארם ■ גוד פארם מונה כיום 9 סניפים, ומתאפיינת במחירים זולים משמעותית מהמתחרים

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

רמי לוי לא נשאר מאחור, ומסתער גם הוא על עולם הפארם: שלושה חודשים אחרי שהרשות להגבלים עסקיים אישרה לשופרסל לרכוש את ניו פארם, גם רמי לוי מציב דריסת רגל ראשונה בתחום הפארם. חברת רמי לוי צפויה לרכוש 50.01% מגוד פארם, בעסקה שתהפוך את לוי בעל השליטה ברשת הפארם הקטנה אך הצומחת בתמורה לסכום של כ-16 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים.

בתמורה למניות הנרכשות תשלם רמי לוי, במועד השלמת העסקה, סך כולל של כ-16 מיליון שקל מתוכם כ-7 מיליון שקל שישולם לבעלי המניות הקיימים בתמורה למניות שימכרו על ידם לחברה וכ-9 שישולם לגוד פארם בתמורה למניות שיוקצו לה. בכוונת החברה לממן את רכישת המניות ממקורותיה העצמיים.

גוד פארם הוקמה באוגוסט 2016 על ידי אדם פרידלר ואוהד סנדלר אשר ישארו מנכ"לים משותפים ברשת ויחזיקו ב-49.99%, והיא מפעילה כיום 9 סניפים, כאשר הסניף העשירי צפוי להיפתח בחולון בעוד כחודש. מחזור המכירות של הרשת מוערך בכ-60 מיליון שקל. ברשת גוד פארם נמכרים מוצרי טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרים פארא רפואיים, אופטיקה ומוצרים לתינוקות. גודלו הממוצע של סניף ברשת הינו כ-150 מ"ר. בעקבות שיתוף הפעולה תהיה פתיחה מואצת של סניפים, והיעד הוא לפתוח כ-40 סניפים בתוך כשנה וחצי.

אדם פרידלר, מנכ"ל גוד פארם וממייסדי הרשת מסר הערב: "אנו שמחים ונרגשים לשתף פעולה עם הרשת שחרטה על דגלה לחולל מהפכה בצרכנית כמעט בכל בית בישראל ונעשה זאת בכוחות משולבים גם בעולמות הפארם".

נזכיר כי לפני כשבועיים אישרה הרשות להגבלים עסקיים את כניסתו של לוי כשותף בהחזקה של 20% בקבוצת קופיקס המחזיקה ברשת בתי הקפה המוזלים וברשת הסופרמרקטים המוזלת בשותפות גרין לאנטרן שבבעלות ריצ'י האנטר.

גוד פארם יוצגה בעסקה בידי עוה"ד קובי סרוב וליאור בר ניר ממשרד מ.פירון ושות'. רמי לוי שיווק השקמה יוצגה בידי ניר אורן ושמוליק צבי ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ.