נעילה אדומה באירופה; נעילה מעורבת באסיה

הפד בראשות ג'רום פאוול הודיע על העלאת הריבית ב-0.25% ■ הבית הלבן מתכנן רשימה חדשה של מכסים שהמדינה תטיל על סין כ"עונש" על גניבה של קניין רוחני ■ טנסנט דיווחה על רווחים של כ-3.3 מיליארד דולר לרבעון הרביעי

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע הנעילה השלילית בבורסות וול סטריט. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית.

 

אמש פרסם הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, את החלטתו לגבי העלאת הריבית בארה"ב בחודש הבא. בהתאם לתחזיות המוקדמות העלו חברי הפד בראשות יו"ר הפד הנכנס ג'רום פאוול את הריבית ב-0.25%. מדובר בהעלאת הריבית הראשונה בעידן פאוול, ועל פי ההערכות צפויות בשנה הקרובה 3 העלאות ריבית נוספות.

העלאת הריבית נועדה לאותת לשווקים שהיציבות הכלכלית, לפחות בגיזרתה המוניטרית, תישמר גם בעידן החדש  [להרחבה].

בורסות וול סטריט הגיבו להודעה והמסחר ננעל במגמה שלילית, אולם צפוי להיפתח בעליות.

התקשורת הזרה בארה"ב מדווחת כי הבית הלבן מתכנן רשימה חדשה של מכסים שהמדינה תטיל על סין כ"עונש" על גניבה של קניין רוחני. לפי הפרסומים, ההערכות הן כי המסים החדשים לא יחולו על ויזות סטודנטים או על השקעות סיניות בארה"ב.

הנציבות האירופית הציעה אתמול לגרום לחברות דיגיטליות לשלם את "חלקן ההוגן במס", כאשר חברות טק ענקיות אמריקאיות כמו גוגל , פייסבוק ואמזון יספגו חלק גדול במיוחד מהמס החדש.

אם מדינות האיחוד והפרלמנט האירופי יאשרו את ההצעה החדשה, זו אפשרות רחוקה מוודאות, המס יחול על חברות גדולות על הכנסות עולמיות של יותר מ-750 מיליון אירו (920 מיליון דולר) בשנה, והכנסות שנתיות של יותר מ-50 מיליון אירו בשנה בתחומי האיחוד האירופי [לקריאה נוספת].

טנסנט , שבראשה עומד האיש העשיר ביותר בסין, מא האוטנג, דיווחה אתמול על זינוק של 98% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2017. הסיבה - הצלחת המשחק המקוון של החברה " Honour of Kings " שהפך למשחק הפופולארי ביותר בסין ולאחר הפופולאריים בעולם. החברה הודיעה כי היא מתכוונת להשקיע יותר בטכנולוגיה בטווח הקצר, דבר אשר ישפיע על רווחיה התפעוליים. המניה הגיבה בירידה של 5%.(לידיעה המלאה

החברה דיווחה על רווחים של כ-3.3 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, 30% מעל תחזיות האנליסטים וכפול מן השנה שעברה. כמו כן החברה הציגה קפיצה של 51% בהכנסות החברה [לקריאה נוספת].

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הגיב אתמול בנוגע לפרשיית הענק עמה מתמודדת החברה בשל דליפת מידע על 50 מיליון משתמשיה לחברת קיימברידג' אנליטיקה. צוקרברג פרסם פוסט בפרופיל הפייסבוק האישי שלו, בו התחייב כי הוא עובד על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. "יש לנו אחריות לשמור על הנתונים שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות את זה, לא מגיע לנו לשרת אתכם" אמר בפנייה למשתמשים.

צוקרברג הוסיף כי "אני פועל כדי להבין בדיוק מה קרה ואיך לוודא שזה לא יחזור על עצמו. החדשות הטובות הן שאת הפעולות החשובות ביותר שימנעו מדברים כאלה לחזור על עצמן כבר עשינו לפני שנים. אבל עשינו גם טעויות, יש עוד מה לעשות ואנחנו חייבים לעשות את זה" [להרחבה].