שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה הסינית צנח ב-26 מיליארד ד'

חברת טנסנט הודיעה כי בכוונתה להשקיע יותר בטכנולוגיה דבר אשר יגרום לשחיקת הרווח בטווח הקצר ■ שווי השוק של החברה הגיע לאחרונה לשיא של 550 מיליארד דולר

בכירי טנסנט / צילום: בובי ייפ, רויטרס
בכירי טנסנט / צילום: בובי ייפ, רויטרס

מניית טנסנט (TENCENT ) צנחה היום בכ-5% במסחר בהונג קונג לאחר שענקית האינטרנט הסינית, החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר באסיה, הזהירה מפני פגיעה במרווחים התפעוליים שלה עקב כוונת הנהלת החברה להשקיע יותר כספים בטכנולוגיה והפקת תכנים בטווח הקצר. נפילת המניה "חתכה" כ-26 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, שהגיע לאחרונה לשיא של כ-550 מיליארד דולר.

טנסנט, שבראשה עומד האיש העשיר ביותר בסין, מא האוטנג, דיווחה אתמול (ד') על זינוק של 98% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2017, בין השאר על רקע הצלחת המשחק המקוון של החברה " Honour of Kings " שהפך למשחק הפופולארי ביותר בסין ולאחר הפופולאריים בעולם.

החברה דיווחה על רווח של כ-20.8 מיליארד יואן (כ-3.3 מיליארד דולר) לרבעון הרביעי של 2017, הנתון היה גבוה בכ-30% מתחזיות האנליסטים וכפול מהרווח הרבעוני ב-2016. בשורה העליונה הציגה החברה עלייה של 51% בהכנסות לרמה של 66.4 מיליארד יואן, נמוך בכ-3% מתחזיות האנליסטים.

טנסנט היא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם כשלמעשה ייתרונה הגדול ביותר הוא מקום מוצאה, סין, והמונופול שלה בתחומים רבים בו. עסקי החברה מתבססים על אפליקציית המסרים WeChat (שחגגה לא מזמן מיליארד משתמשים) והרשת החברתית QQ, לצד שירותי תשלומים ובידוק רבים.