ועד עיתונאי ערוץ עשר להנהלה: שבו איתנו למו"מ בהקדם

על רקע הכוונה לבצע מהלכי התייעלות בערוץ, בחרו העיתונאים שמונה חברי ועד חדשים ■ במייל שנשלח היום מטעמם נכתב: "אנחנו קוראים להנהלת הערוץ לשבת עם הוועד והארגון בהקדם האפשרי כדי לקבל נתונים על תכנית ההתייעלות ולקיים עמנו היוועצות"

לוגו ערוץ 10
לוגו ערוץ 10

עיתונאי ערוץ עשר בחרו היום בוועד חדש בן שמונה חברים על רקע הערכות הערוץ לתוכנית קיצוצים. "לנוכח צעדי ההתייעלות עליהם קראנו בכלי התקשורת ולנוכח מכתבו של מנכ"ל הערוץ החלטנו לרכז מאמצים ולפעול ביחד כדי לשמור על תנאי העובדים גם בעת הזו. אם יש חברים נוספים שרוצים להצטרף לוועד, במיוחד ממחלקות שאינן מיוצגות כעת, אנא פנו אלינו", כתבו חברי הוועד החדשים במייל שנשלח לעובדים.

עיתונאי ערוץ עשר מאוגדים במסגרת ארגון העיתונאים ששייך להסתדרות, וייצג אותם במשברים כלכליים קודמים שעברו עליו. במייל מוזכר כי "לאורך השנים הצליח הוועד להסדיר סוגיות שונות ובין היתר: הגבלת שעות עבודה ותשלום שעות נוספות, קרנות השתלמות לעובדים, הגבלת קיצוצי שכר, ימי בחירה, חסינות מפני פיטורים ועוד. טרם הוסדרו סוגיות רבות הנוגעות לתנאי העבודה ובכוונתנו לפתוח במו"מ על מנת לשפר את מצבם של העובדים". בהקשר לנושא האחרון נכתב עוד במייל: "אנחנו קוראים להנהלת הערוץ לשבת עם הוועד והארגון בהקדם האפשרי כדי לקבל נתונים על תכנית ההתייעלות ולקיים עמנו היוועצות".

עד כה מי שעמד בראש התארגנות העובדים הוא הכתב והפרשן הכלכלי מתן חודורוב, שהודיע בחודשים האחרונים על רצונו לעזוב את התפקיד. היום כתב חודורוב לעובדים: "ביממה האחרונה פורסמו ידיעות שגרמו למתח נוסף בחברה, כאילו יש להנהלה כוונה קונקרטית לפטר 'עשרות עובדים' ממחלקות מסוימות, כביכול על רקע מעבר להרצליה. מובן שתכנית הקיצוצים קשה, אך למיטב ידיעתי הפרטים שצוטטו בתקשורת רחוקים מלהיות מדויקים - ולכן הבהלה הנוכחית מוגזמת. בתקופה הקרובה עוד ניחשף לחרושת שמועות על בסיס יומי, וחשוב להבין שקיים לעיתים פער בינה למצב בפועל". עוד כתב חודורוב: "אני משוכנע שהאחריות ההדדית, מצד ההנהלה והעובדים, תימשך גם בעידן שלאחר פרישתי מהוועד".

שוק טלוויזיית הברודקאסט המסחרית, שמאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר מורכב משלושה ערוצים שמשדרים שבעה ימי שידור מלאים, סובל כיום מהפסדים קשים שמוערכים בעשרות מיליוני שקלים בחודש. כפי שפורסם ב"גלובס" בשבועות האחרונים חלה האצה מסוימת במגעים בין ערוץ עשר לרשת על מיזוג, אך עד כה לא נרשמה פריצת דרך.

במקביל, בערוץ עשר מקדמים גם את תוכנית המעבר להרצליה, שם ממוקמים ערוץ הספורט וערוץ הילדים שנמצאים גם הם בבעלות RGE, בעלת השליטה בערוץ עשר. כרגע לא ברור מתי תצא תוכנית המעבר לפועל, והאם עד להבשלתה לא יחול כבר שינוי דרמטי יותר בשוק, כגון מיזוג בין שניים משלושת הערוצים, אך אם היא אכן תתממש היא אמורה לעזור לערוץ להתייעל ולחסוך בעובדי מעטפת ומנהלה, וכן להפחית משמעותית את עלויות הארנונה והתקורה שנגזרים מהמיקום הנוכחי של משרדי ואולפני הערוץ בגבעתיים.