מאסק מחק את חשבון הפייסבוק שלו ושל החברות בבעלותו

מניית הרשת החברתית לא מפסיקה לצנוח בעקבות פרשית האבטחה שנחשפה השבוע, ועכשיו מזומן המייסד והמנכ"ל להעיד מול בית הנבחרים האמריקאי ■ אלון מאסק מחק את חשבון הפייסבוק שלו

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

המיליארדר אלון מאסק מחק את חשבון הפייסבוק שלו הערב (ו'), ושל החברות טסלה וספייסX שהוא עומד בראשן. זאת כחלק מתנועת deletefacebook# שתפסה תאוצה השבוע לאחר שמייסד וואטסאפ בריאן אקטון התבטא נגד הרשת החברתית.

עליית התנועה היא תגובה לפרשית האבטחה החמורה שנחשפה לאחרונה בה דלף מידע של 50 מיליון משתמשי הרשת החברתית לחברת קיימברדיג' אנליטיקה שייעצה לטראמפ בבחירות 2016. המחיקה של מאסק נעשתה בעקבות תגובה בטוויטר שעודדה אותו לתמוך בתנועה. רק היום נעשה שידור לייב בפייסבוק מהעמוד של חברת החלל ספייסX. לפני המחיקה לשני העמודים היו ביחד 2.6 מיליון לייקים ועוקבים.

גם דווח כי משרדי האנרגיה והמסחר של הסנאט האמריקאי יזמנו את מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, על מנת לתת עדות בהקשר לפרשיה. מניית פייסבוק רושמת ירידות כבר כמה ימים ברציפות, והשבוע צוקרברג התייחס לראשונה לפרשה בפוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלו ובראיון לרשת CNN.

צוקרברג התנצל בפני משתמשי הרשת ואמר כי הם מתכוונים לנקוט בשורה של צעדים כדי לוודא שפרשיות כאלה לא יחזרו על עצמן. בין הצעדים שמנה היו בחינה מדוקדקת של חברות להן ניתנה גישה לכמות רחבה של נתונים של משתמשי פייסבוק באמצעות הפעלת אפליקציות, והחלה של הגבלות נוספות על המידע שאפליקציות יכולות לגשת אליו היום. בנוסף, צוקרברג אמר כי הוא לא בטוח שהרשת החברתית לא צריכה להיות תחת פיקוח רגולטורי הדוק יותר.

מניית פייסבוק  רושמת ירידות כבר כמה ימים ברציפות.